سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقی در همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در زمینه مینی ال.ان.جی:

تحقق "امنیت انرژی" در کشور با استفاده از صنعت مینی LNG/تاکید بر تجدید ساختار "صنعت گاز" و اجرای اصل 44

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث امنیت انرژی در کشور مطرح است، گفت: به منظور ورود به بازارهای بین المللی نیز از طریق خطوط انتقال یا LNG بایستی به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین حرکت نماییم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عراقی در همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در زمینه مینی ال.ان.جی که صبح روز دوشنبه دوم تیرماه در شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف صنعت گاز، سه ماموریت مدیریت تامین گاز، مدیریت تجدید ساختار صنعت گاز و حضور فعال در فرصتهای مناسب تجارت گاز برای این صنعت تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گاز، 70 درصد سهم سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: گاز به عنوان محور توسعه همواره مزایای بسیاری را برای کشور به همراه داشته است ولی در حال حاضر موضوع اصلی مساله تامین، تثبیت و پایداری انرژی در کشور است که استفاده از صنعت مینی LNG به عنوان یکی از راه های ایجاد امنیت انرژی مطرح شده است.

 عراقی با بیان اینکه اقتصاد گازی با اقتصاد نفتی متفاوت است، تصریح نمود: اقتصاد کشور متکی به گاز نیست بلکه مبتنی بر گاز است در حالی که اقتصاد کشور متکی بر نفت است نه مبتنی بر آن، بنابراین اقتصاد صنعت گاز اقتصادی درونی است که ارزش افزوده بسیاری را برای کشور به همراه دارد.
 
استفاده از صنعت مینی LNG به منظور کنترل نوسانات عرضه و تقاضای گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به اینکه حدود 90 درصد گاز تولید شده در کشور طی زمستان در بخش خانگی مصرف می شود، تصریح نمود: در این شرایط تنها با 10 درصد گاز برای تجارت، تزریق به میادین و ارسال به نیروگاه ها و صنایع، قدرت مانور داریم.

عراقی افزایش تولید و بهینه سازی مصرف انرژی را از راهکارهای کنترل نوسانات عرضه و تقاضای گاز برشمرد و افزود: افزایش تولید بایستی با هدف ساختن باشد نه سوختن، بنابراین همراه با افزایش تولید بایستی بر روی بهینه سازی مصرف انرژی نیز کار کنیم تا بتوانیم از این طریق سهم خود را از تجارت جهانی گاز که ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه دارد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استفاده از صنعت مینی LNG نیز تا حد زیادی منجر به کنترل نوسانات می شود، یادآور شد: شركت ملي گاز ايران در ساخت ميني ال ان جي دو هدف را دنبال می کند یکی تامین گاز شهرها و روستاهایی که گازرسانی به آنها از طریق خطوط انتقال گاز مقرون به صرفه نیست و دیگری ذخیره سازی گاز از طریق مینی LNG در فصول سرد سال، به منظور تامین گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها در زمستان که تحقق این امر علاوه بر صرفه اقتصادي به محيط زيست كشور نیز كمك قابل توجهي خواهد كرد.
 
تاکید بر تجدید ساختار صنعت گاز و اجرای اصل 44  
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر تجدید ساختار صنعت گاز و خصوصی سازی تصریح نمود: تجدید ساختار از اصلی ترین ماموریت های صنعت گاز است ولی بایستی توجه داشت که رها سازی با آزاد سازی متفاوت است بنابراین با اصلاح قوانین، تجدید ساختار و خصوصی سازی در سطح صنعت گاز باید به درستی انجام و منجر به پیشرفت شود.
 
  وی خاطرنشان کرد: به منظور ورود به بازارهای بین المللی نیز از طریق خطوط انتقال یا LNG بایستی به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین حرکت نماییم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.