سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد هيلاری کلينتون از راهبردهای دولت عراق

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از اختلافات ملی‌گرایانه در واشنگتن و نقش دولت عراق در بحران کنونی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از اختلافات ملی‌گرایانه در واشنگتن و نقش دولت عراق در بحران کنونی این کشور انتقاد کرد.

هیلاری کلینتون در مراسم معرفی کتاب جدیدش با عنوان "فرصت‌های دشوار" در تگزاس به اختلافات دیدگاه وطن پرستانه در کشورش انتقاد کرد. وی هنوز تصمیم خود را در باره نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور هنوز اعلام نکرده است." فرصت‌های دشوار" به مشکلات و معضلات وزارت امور خارجه آمریکا در دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما می‌پردازد.

کلینتون در سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود به حوادث تروریستی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، لیبی و بحران عراق اشاره کرد.

وی حمله به بنغازی را " تلفات نیروی انسانی بزرگ" خواند و از سیاست‌های فرقه‌گرایی دولت عراق انتقاد و آن را عامل اصلی تنفر بین فرقه‌های مختلف در این کشور توصیف کرد.وزیر امور خارجه سابق آمریکا با اشاره به فرصت‌های فراوان عراق برای توسعه دموکراسی و پیشرفت تصمیمات رهبران بغداد را نامناسب خواند.

این در حالی است که وی در باره تصمیم اوباما مبنی بر اعزام مشاوران نظامی به عراق آنهم پس از گذشت دو سال از خروج نظامیان واشنتگن از بغداد به این موضوع اشاره‌ای نکرد.

در پی پیشروی های اخیر تروریست‌های تکفیری-بعثی در برخی ازمناطق شمالی عراق و تهدید آنها به حمله به بغداد، رئیس جمهور آمریکا از اعزام 300 مشاور نظامی برای حمایت و آموزش نیروهای امنیتی عراق در مقابله با نیروهای شورشی خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.