سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کارشناسان اقتصادی:

افزايش "کسری تجاری" آمريکا منجر به کاهش رشد اقتصادی خواهد شد

وزارت بازرگانی آمريکا اعلام کرد کاهش صادرات و همچنين افت درآمد حاصل از سرمايه‌گذار‌ی‌های خارجی باعث افزایش کسری تجاری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشيتد پرس، وزارت بازرگاني آمريکا اعلام کرد کاهش صادرات و همچنين افت درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي باعث شد کسري حساب جاري اين کشور به بيشترين ميزان خود طي 18 ماه اخير برسد.

وزارت بازرگاني آمريکا در اين باره اعلام کرد کسري حساب جاري آمريکا در سه ماهه ژانويه، فوريه و مارس به رقم 111 ميليارد و 200 ميليون دلار افزايش پيدا کرد، اين در حالي است که اين رقم در سه ماهه اکتبر، نوامبر و دسامبر برابر با 87 ميليارد و 300 ميليون دلار بود.

حساب جاري، جامع‌ترين شاخص عملکرد تجاري کشورها شمرده مي‌شود که علاوه بر کالاها و خدمات، جريان سرمايه‌گذاري‌ها را نيز شامل مي شود.

کارشناسان اقتصادي در اين‌باره هشدار دادند: افزايش بيشتر کسري حساب تجاري آمريکا مي‌تواند به کاهش رشد اقتصادي اين کشور منتهي شود، زيرا بدين معنا خواهد بود که ميزان درآمد شرکت‌هاي آمريکايي از بازارهاي خارجي در حال کاهش است.

افزايش صادرات نفت خام آمريکا طي سال‌هاي اخير باعث کاهش اين شکاف شده است، اين در حالي است که صادرات نفت خام آمريکا طي سه ماهه نخست سال کنوني کاهش پيدا کرد و باعث تشديد کسري حساب جاري آمريکا شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.