سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکید کرد:

نقش مددکاران اجتماعی در بعد "سلامت اجتماعی" نیازمند ملاحظات مسئولان

نقش مددکاران اجتماعی در بعد سلامت اجتماعی نیازمند ملاحظات خاصی است و باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد

" محمدتقی جغتایی " سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی  و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود:متاسفانه مددکاران نسبت به اهمیت نقش برجسته خود در پیشبرد بعد اجتماعی سلامت جامعه بی تفاوت هستند درصورتی که بعد اجتماعی سلامت بسیار مهم و ضروریست و اگر قرار است در این حوزه فعالیتی انجام شود باید به آن توجه کافی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری جزو سیاست های اصلی هر کشور محسوب می شود ، اظهارداشت : طرحی به صورت پایلوت (آزمایشی) در تهران با همکاری شهرداری تهران در حال تدوین است که در این طرح خدمات در حوزه سلامت به شهروندان ارائه می شود و مسایل اجتماعی آنان نیز مورد توجه قرار می گیرد.

دکتر جغتایی افزود: در اجرای این طرح گروههای سه نفره ای از متخصصان شرکت دارند که یکی از این افراد ، مددکاران اجتماعی هستند.
   
سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی همچنین اظهارداشت: در راستای اجرا این طرح، چهار برنامه دیگر برای مددکاران اجتماعی در دستور کار قرار دارد که ابتدا "علمی کردن دانش و فعالیت مددکاران" است.

جغتایی با تاکید براینکه " حوزه اجتماعی سلامت بسیار پیچیده است "، افزود: از تجربه دیگر کشورها استفاده می کنیم ، البته باید این تجربه ها ، بومی شوند.

وی دومین برنامه مددکاری اجتماعی را " تخصصی کردن فعالیت آنان " عنوان کرد و گفت: گرایش مددکاران طوری نباشد که با تخصص در این رشته در همه شاخه ها فعالیت داشته باشند.

جغتایی، همچنین توانمندسازی مددکاری با ارائه دوره های بازآموزی و اجرای پژوهش های کاربردی مبتنی بر شواهد و تجربیات مددکاری ، را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.