عضو شورای راهبردی سلامت شهرتهران اصلی ترین موضوع را در حوزه سلامت شهر تهران، بهداشت روان شهروندان و سلامت اجتماعی عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   رییس دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به تحقیقاتی که در سطح شهر تهران به عمل آمده است، گفت: در این تحقیقات از مردم سوال شد که بزرگترین مساله سلامت آنها چیست و در حالی که پیش بینی می شد بیماری هایی همچون دیابت یا فشار خون و یا بیماری های قلبی عنوان شود اما پاسخ مردم به این پرسش اعتیاد بوده است . 

محمدتقی جغتایی افزود: اعتیاد جزو جنبه های اجتماعی و روانی در حوزه سلامت است و امیدواریم در شورای راهبردی سلامت شهر تهران توجه ویژه ای به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت صورت گیرد .
عضو شورای راهبردی سلامت شهر تهران تاکید کرد: مادر بیماری های جسمی همچون فشار خون یا چاقی رفتار اجتماعی است و این مشکلات ناشی از استرس های موجود در محیط شهر و آماده نبودن محیط اجتماعی برای شهروندان است.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی علل بیماری هایی که حتی جنبه جسمی دارد را مسائل اجتماعی و روانشناختی خواند و گفت : شورای راهبردی سلامت تلاش می کند علاوه بر توجه به خدماتی که در حوزه سلامت به شهروندان تهرانی ارایه می شد ابعاد روانی را به شکل ویژه مورد توجه قرار دهد .
انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، تهران ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار