سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سلامت دستگاه گوارش با استفاده از پروبیوتیک ها در فرآورده های غذایی

مدیر گروه فناوری مواد غذایی پزوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد گفت : یکی از مهم ترین فوایدی که استفاده از پروبیوتیک ها در فرآوری مواد غذایی به همراه دارد حفظ سلامت بدن به ویژه دستگاه گوارش است.

مرضیه حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،  گفت : در طول سال های اخیر مصرف کنندگان به طور روز افزون به دانستن نقش مواد غذایی در سلامت انسان ، افزایش طول عمر ، پیشگیری از سرطان و جلوگیری از بروز بیماری های گوارشی علاقه مند شده اند.

وی گفت : از مهم ترین محصولات می توان به پروبیوتیک ها اشاره کرد که میکرو ارگانیسم های مفیدی در غذاهای فراسو یا عملگرا هستند و با ورود به بدن و حضور فعال خود در سیستم گوارش منجر به بهبود سیستم گوارشی انسان می شوند .

مدیر گروه فناوری مواد غذایی پزوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد افزود : این ترکیبات غذایی غیر قابل هضم با تقویت انتخابی و تاثیرگذاری بر گونه های باکتریایی روده بزرگ ، زمینه غلبه بر باکتری های مضر را فراهم می سازند و می توان این ترکیبات را به راحتی و به طور طبیعی از بسیاری گیاهان استخراج کرد.

خاطر نشان می شود در حال حاضر اجرای طرح های پژوهشی کلان در زمینه ی کاربرد پرو بیوتیک و پری بیوتیک ها در غذاهای فراسودمند در اولویت های پژوهشی این مجموعه قرار گرفته است.

انتهای پیام//

برچسب ها: گوارش ، فراورده ، غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.