سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

امسال10 هزار کانون دانش آموزی در مدارس کشور راه اندازی می شود

در طرح دادرس فعالیت هایی نظیر آموزش امدادی،کمک های اولیه،فعالیتهای بشر دوستانه و... به اعضای سازمان جوانان آموزش داده می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور،گفت: با انعقاد تفاهم نامه فی مابین جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش ، 10 هزار کانون دانش آموزی در سطح مدارس کشور راه اندازی می شود.
وحید قبادی دانا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سمنانی به تشریح فعالیتهای سازمان جوانان هلال احمر پرداخت و افزود: امسال کانون دانش آموزی در سطح مدارس کشور احیا و در این راستا به زودی تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر کشور منعقد می شود.
وی اظهار کرد: فعالیتهایی نظیر طرح دادرس که در گذشته در مدارس کشور انجام می شد با منعقد شدن این تفاهم نامه در قالب کانونها به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه در طرح دادرس فعالیتهایی نظیر آموزش امدادی،کمک های اولیه،فعالیتهای بشر دوستانه و... به اعضای سازمان جوانان آموزش داده می شود خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر 350هزار نفر در طرح دادرس آموزش دیدند و پیش بینی می شود امسال این تعداد به 625هزار نفر برسد.
قبادی دانا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سفارش جوانان به تحصیل،تهذیب و ورزش تصریح کرد: 280 مجموعه و مکان ورزشی متعلق به جمعیت هلال احمر در سطح کشور وجود دارد که امسال ساماندهی می شوند.
رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور همچنین در خصوص احداث اردوگاههای کشوری،استانی و منطقه ای این جمعیت نیز گفت: اردوگاه بندر انزلی تنها اردوگاه کشوری است که امسال با بودجه یک میلیارد ریالی بازسازی و نوسازی می شود.
وی با اشاره به احداث اولین اردوگاه دانش آموزی در شهرستان منجیل ابراز امیدواری کرد: اردوگاه منطقه ای غرب کشور در استان کرمانشاه نیز تا تابستان امسال به بهره برداری برسد.
وی در خصوص احداث یک اردوگاه استانی در استان سمنان نیز یادآور شد: با توجه به اینکه استان سمنان استانی جوان و با جمعیت جوان دانشجویی است ،قابلیت ایجاد یک اردوگاه منطقه ای در سطح کشور را دارد لذا لازم است در این راستا کارهای کارشناسی لازم انجام شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.