سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دیدبان انتخابات افغانستان:

کاندیداها از پیشداوری در مورد نتایج انتخابات پرهیز کنند

رئیس دیدبان انتخابات افغانستان از کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواست که درباره اعلام نتایج انتخابات پیشداوری نکنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «جانداد اسپین غر»، رئیس دیدبان انتخابات افغانستان امروز(دوشنبه) در نشست خبری در کابل، از کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور خواست که قبل از اعلام نتایج آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از پیشداوری در مورد نتایج خودداری کنند.
 
وی از کمیسیون‎های انتخاباتی نیز خواست تا در جریان بررسی شکایت‌های انتخاباتی، شمارش آرا و اعلام نتایج به اصل شفافیت و رعایت عدالت توجه کنند و زمینه را برای نظارت نمایندگان کاندیداها، ناظران و رسانه‎ها از تمامی مراحل انتخاباتی فراهم سازند.
 
این نهاد نظارتی، کمبود برگه‎های رای‎گیری، پرشدن صندوق‎ها به نفع کاندیدای مشخص در برخی نقاط، تأخیر در بازگشایی محلات رای‌گیری، مداخله برخی مقامات دولتی و کمبود کارمندان زن در محلات رای‎گیری را از جمله مشکلات انتخابات 24 خرداد برشمرد.
 
رئیس دیدبان انتخابات افغانستان، بطور مشخص از 21 مورد پرشدن صندوق به شکل غیر قانونی در ولایات‌هایی مانند «پکتیا»، «بلخ»، «غزنی»، «لوگر»، «میدان وردگ»، «قندهار»، «جوزجان» و «پکتیکا» خبر داد.
 
این در حالی است که 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان، «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» علیرغم ادعای برنده شدن در انتخابات به وجود تقلب نیز اذعان کرده‌اند.
/انتهای پیام

منبع: فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.