سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مولاوردی مطرح کرد

آمادگی ایران برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری با آفریقای جنوبی پس از 12 سال

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری که 12 سال پیش بین ایران و آفریقای جنوبی امضا شده بود آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در مراسم بیستمین سالگرد برقراری روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی که صبح امروز(دوشنبه) در دفتر مطالعات بین‌المللی وزارات امور خارجه برگزار شد، گفت: هم اکنون وارد بیستمین سال برقراری روابط بین ایران آفریقای جنوبی می‌شویم که این امر نشان از تمایل دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه در سطح بین‌المللی دارد.

وی تصریح کرد: سطح روابط بالای دو کشور تمایل به توسعه روابط را نشان می‌دهد و امیدواریم این امر در دیگر موضوعات علمی، فرهنگی و هنری نیز قابل گسترش باشد. 

مولاوردی اظهار داشت: عضویت دو کشور در جنبش عدم تعهد در ایجاد و حفظ صلح، امنیت و دوستی در سراسر جهان تاثیرگذار است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: اقبالی که جهانیان و مجمع عمومی سازمان ملل به پیشنهاد ایران مبنی بر اتحاد جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری نشان داد، مسئولیت ایران را برای همکاری مشترک دارای اهمیت دو چندانی می‌کند به ویژه در زمانی که به نام دین اسلام که پیامبرش، پیامبر نور و رحمت است افراطی‌گری توجیه می‌شود، در این زمان در نیجریه دختران را به بهانه دین و حق تحصیل می‌ربایند و در افغانستان دختران را مسموم می‌کنند و یا در جایی دیگر وادار به جهاد نکاح می‌کنند به همین خاطر مسئولیت کشورهایی که عدالت را مدنظر دارند اهمیت می‌یابد. 

مولاوردی اضافه کرد: رویکرد دولت ایران در تعامل سازنده با جهان مبتنی بر برابری و گفتگو بوده که این امر در داخل کشور هم قابل تحقق است. 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بنای دولت بر آشتی است که در دو سطح داخلی و خارجی خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: زنان جهان راه سختی برای اهداف خود طی کرده‌اند که زنان ایران و آفریقا از آن مستثنی نیستند البته زنان آفریقای جنوبی رنج زیادی بردند ولی با رهبری داهیانه نلسون ماندلا هم اکنون توانسته‌اند 45 درصد کرسی‌های پارلمان و 34 درصد کابینه را به خود اختصاص دهند. 

وی بیان داشت: تحریم‌های ناعادلانه یکجانبه علیه ایران، بیشتر زنان و کودکان ایرانی را مورد هدف قرار داده اما امروز زنان  آماده‌تر از همیشه برای توسعه پایدار و همه جانبه خود در حال نقش‌آفرینی هستند و با تلاش و همت و اراده‌ای که منبعث از ظرفیت‌های انقلاب است هم اکنون توانسته‌اند در حوزه بهداشت، فرهنگ و هنر و حقوق به خوبی بدرخشند. 

معاون رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: ایران آمادگی خود را برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری که 12 سال پیش بین ایران و آفریقای جنوبی امضا شده بود اعلام می‌دارد تا با توسعه روابط زنان در کنار مردان جهان عادلانه‌تری را بسازد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: دین ، پاکستان ، اساس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.