سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدامات داعش برای دولت عراق مبارک بود/ خام‌اندیشی است کسی بگوید آمریکا با داعش برخورد می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شوریا اسلامی گفت: اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق برای دولت این کشور مبارک بود، این اقدامات از این جهت مبارک بود تا دولت عراق به هوش بیاید و به وابستگان صدام و حزب بعث اعتماد نکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ این روزها اقدامات خرابکارانه و تخریبی گروهک تروریستی داعش در عراق از مهمترین موضوعات منطقه به شمار می‌رود چرا که این گروهک در سوریه نیز اقدامات مشابهی را انجام داده است.   
 
در این راستا نظرات مختلفی در خصوص اقدامات این گروهک تروریستی مطرح می‌شود به طوری که برخی‌ها آن را اقدام بزرگ در منطقه جلو داده که بنا دارند با این توجیه بحث همکاری ایران با آمریکا برای مقابله با این گروهک را مطرح کنند کما اینکه مطرح نیز می‌شود!
 
در این خصوص محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بزرگ جلوه دادن گروهک تروریستی داعش ساده‌اندیشی است.
  
وی با بیان اینکه داعش یک گروهک تروریستی کم تعداد است که شایسته این همه بحث و گفتگو درباره‌ آن نیست، گفت: این گروهک تروریستی به نمایندگی از سرویس‌های امنیتی اطلاعاتی عربستان و با طراحی سازمان سیا و سرویس‌های جاسوسی صهیونیست‌ها دست به خرابکاری می‌زند.

 
*اقدامات داعش برای دولت عراق مبارک بود  

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق برای دولت این کشور مبارک بود، مبارک از این جهت که دولت عراق به هوش بیاید و به وابستگان صدام و حزب بعث اعتماد نکند و به اغیار و دشمنان ملت این کشور امتیاز ندهد.
 
نماینده مردم چناران و طرقبه تصریح کرد: متاسفانه دولت عراق به خاطر برخی نگاه‌های سیاسی، سال‌ها امتیازات خاصی را به جریان‌های غیرمعتقد به حکومت دمکراتیک عراق داده بود.
 

*علت پیروزی موقت گروهک تروریستی داعش در عراق

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیروزی موقت گروهک تروریستی داعش در برخی نقاط عراق اشاره کرد و گفت: پیروزی داعش در این نقاط به خاطر توان بالای این گروهک تروریستی نبوده و نیست بلکه به خاطر حمایت سرویس‌های جاسوسی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و خیانت برخی افراد داخل حکومت عراق بود.

 
*مرجعیت رمز پیروزی انقلاب اسلامی

دهقان در ادامه به رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران و مقاومت 35 ساله این انقلاب اشاره کرد و گفت: علت مقاومت نظام ما استحکام ساختار داخلی است و علی‌رغم توطئه‌ها و اقداماتی که می‌خواستند ساختار نظام ما را متزلزل کنند ولی بحمدالله امروز ساختار نظام ما مستحکم است.
 
نماینده طرقبه و چناران به نقش رهبری در پیروزی و مقاومت انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عاملی که توانست به مقاومت ایران منجر شود، مرجعیت است.

 
*عراق به مرجعیت بهای کافی نداده است  

وی با بیان این که متاسفانه در عراق به مرجعیت بهای کافی داده نشده است، توضیح داد: اگر نقش مرجعیت در بحران اخیر عراق وجود نداشت ارتشِ آسیب‌پذیر این کشور نمی‌توانست به تنهایی مقابله کند ولی جهاد کفایی مرجعیت به نابودی داعش منجر خواهد شد.
 
دهقان تاکید کرد: عراق باید در خصوص میدان دادن به برخی افراد گماشته شده در دولت این کشور تجدیدنظر کند.

 
*وحدت در عراق محور قرار گیرد  

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی وحدت را از دیگر لازمه‌های کشور عراق برای مقابله با دشمنان و گروهک‌های تروریستی دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخی کوته‌بینی‌ها و سطحی‌نگری‌ها موجب بروز اختلاف در عراق شده است.
 
وی افزود: باید وحدت شیعه و سنی، کُرد و عرب و... در عراق محور قرار گیرد و کسانی که در راس کار قرار می‌گیرند، نگاه ملی و مصلحت‌آمیز داشته باشند.

 
*عراق دوستان و دشمنان خود را بشناسد  

دهقان هم‌چنین گفت: دولت عراق نباید از کنار اقدامات تروریستی داعش سطحی و ساده بگذرد بلکه باید دوستان و دشمنان واقعی خود را در این بحران بشناسد.

 
*رابطه داعش با آمریکا و عربستان

وی گفت: نباید تردید کرد ریشه این گروهک تروریستی در عربستان است و بدون هماهنگی آمریکا اقدامی انجام نمی‌دهند.
 
نماینده چناران و طرقبه ادامه داد: عربستان و آمریکا بعد از شکست در سوریه می‌خواستند این شکست را در عراق جبران کنند، ولی نتوانستند.

 
*دولت عراق دوستار دشمن واقعی خود را بشناسد  

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس به سرنوشت انقلاب مصر اشاره کرد و گفت: محمد مرسی با نزدیک شدن به آمریکا و عربستان، انقلاب مردم این کشور را نابود کرد، بنابراین باید دولت عراق از این مسائل عبرت بگیرد.   
 
وی افزود: دولت عراق ضمن برقراری ارتباط با کشورهای مختلف باید دوست و دشمنان واقعی خود را بشناسد.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا می‌توان برای مقابله با گروهک تروریستی داعش با آمریکا همکاری کرد چرا که برخی این موضوعات را مطرح می‌کنند، گفت: این طرز تفکر سطحی‌نگری و فریبکاری است.
 
وی افزود: کسی تردید ندارد که منشا گروهک‌های تروریستی وابسته به طالبان، کشور عربستان است.
 
نماینده طرقبه چناران اضافه داشت: آمریکا برای مذاکره با ایران می‌خواهد منافع عربستان و رژیم صهیونیستی تامین شود چرا که همپیمان استراتژیک و مزدور آمریکا در منطقه، رژیم آل سعود است.
 
وی ادامه داد: گروهک‌های تروریستی همچون داعش بدون حمایت آمریکا و عربستان نمی‌توانستند در سوریه حتی نفس بکشند.
 
دهقان گفت: آمریکا رسما از گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق حمایت نظامی، مالی و سیاسی می‌کند.


خام‌اندیشی است کسی بگوید آمریکا با داعش برخورد می‌کند
 
وی تاکید کرد: خام‌اندیشی و ساده‌نگری است که کسانی بگویند آمریکا با داعش برخورد می‌کند.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: فرماندهان و نیروهای کلیدی گروهک‌ داعش وابسته به سرویس‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سازمان امنیت و اطلاعات عربستان بوده و خام اندیشی‌اندیشی است فکر کنیم آمریکا با آن‌ها مقابله می‌کند.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.