سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش میزان شکایات در دور دوم انتخابات افغانستان/ ثبت ۲۷۵ مورد شکایت

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکایات کمتری به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ نادر محسنی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به مشکلات و چالش‎های انتخابات اظهار داشت: انتخابات دور دوم نسبت به دور اول کم چالش‎تر بود و شکایت‌های کمتری نیز در این دور به ثبت رسیده است.
 
به گفته وی، کم‌چالش‎تر بودن انتخابات گویای بهتر برگزار شدن این روند بر اثر سعی و تلاش تمام مسئولان افغان است.
 
** 275 مورد شکایت ثبت کردیم
 
سخنگوی کمیسیون رسیدگی با اشاره به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان تصریح کرد: این کمیسیون 275 مورد شکایت به ثبت رسانده که 140 مورد آن تماس تلفنی مردمی است که از این موارد تنها برای اطلاع استفاده می‎شود و جنبه قانونی ندارد.
 
به گفته محسنی، تاکنون 29 مورد شکایت در مورد کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به ثبت رسیده که با توجه به حجم شکایت‎ها این رقم بالا است.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شکایت‎های به ثبت رسیده این کمیسیون توزیع پول از سوی تیم‎های انتخاباتی برای رأی‌دهی به کاندیدای مشخص، تهدید برای رأی‌دادن به نفع یک کاندیدا، مداخله نیروهای انتظامی در روند رأی‎گیری و تشویق مردم به رأی دادن به نامزدی مشخص بوده است.
 
**کاندیداها به اراده ملت احترام بگذارند
 
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در بخش دیگر از سخنان خود از 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان خواستار احترام به اراده ملت این کشور شد.
 
** کمیسیون انتخابات تا 48 ساعت دیگر شکایت‎ها را تحویل دهد
 
محسنی در ادامه از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا تمام شکایت‎ها را تا 48 ساعت پس از آغاز زمان مشخص آن به دفاتر این کمیسیون در مرکز و ولایت‎های افغانستان ارسال کند.
 
به گفته وی، زمان ثبت شکایت‎ها از ساعت 12 شب گذشته آغاز شده و برای 48 ساعت ادامه دارد.
 
وی از تمام ناظران ملی و بینالمللی نیز خواستار ارسال شکایت‎ها به این کمیسیون شد و گفت: هیچ شکایتی پس از پایان زمان مشخص آن پذیرفته و بررسی نخواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در ادامه تصریح کرد: رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
 
**شکایتی از انجام تقلب توسط مقام کمیسیون انتخابات نرسیده است
 
محسنی در این نشست خبری با اشاره به اتهامات وارده به یکی از مقامات کمیسیون مستقل انتخابات گفت: تاکنون در این مورد شکایتی ثبت نشده و اگر این شکایت ثبت شد کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی این کشور بر اساس قانون به آن رسیدگی خواهد کرد.
 
وی در ادامه تأکید کرد: تمام شکایت‎ها باید واقعی، معقول، منطقی و بر اساس مستندات باشد تا به آنها رسیدگی شود.
 
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته با حضور گسترده بیش از 7 میلیون افغان برگزار شد اما تاکنون آمار شکایت‎ها، تخلف و تقلب مشخص نشده است.
/انتهای پیام
منبع: فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.