سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام سازمان ملل:

پیشداوری در مورد نتایج انتخابات افغانستان تنش‎زا است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان با اشاره به برگزاری موفق دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: پیشداوری در مورد نتایج انتخابات از سوی کاندیداها سبب سوء تفاهم و تنش می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  «یان کوبیش»، نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان امروز (یکشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای ضمن تبریک به ملت افغانستان به دلیل برگزاری موفق انتخابات در این کشور، از 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست که در مورد نتایج این انتخابات پیشداوری نکنند.
 
کوبیش در این اطلاعیه با ستایش از نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت و شرکت گسترده مردم افغانستان، دور دوم انتخابات را دستاوردی مهم و تاریخی برای این کشور دانست.
 
وی از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا در برابر آرای افغان‎ها مسئولانه عمل کند و نیز کاندیداهای ریاست جمهوری و هواداران‎شان ضمن احترام به استقلال کمیسیون انتخابات از اتهام تقلب و تخطی خودداری کنند.
 
نماینده سازمان ملل در امور افغانستان همچنین از کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان خواست که به شکایت‎ها بطور منظم و جدی رسیدگی کند.
 
دور اول انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی افغانستان با رقابت هشت کاندیدا در 16 فروردین سال جاری برگزار شد که هیچ ‌یک از کاندیداها موفق به اخذ آرای 50+1 درصد نشدند در نتیجه این انتخابات با 2 کاندیدای پیشتاز به دور دوم کشیده شد.
 
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز روز گذشته (24 خرداد) با حضور گسترده افغان‎ها تحت تدابیر شدید امنیتی بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» برگزار شد.
 
بر اساس تقویم انتخاباتی افغانستان، نتیجۀ اولیه این انتخابات در 11 تیرماه و نتایج نهایی آن در 31 این ماه اعلام خواهد شد.
/انتهای پیام

منبع: فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.