سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير صنعت خبر داد

رشد 60 درصدی خرید "گندم"/ خرید 2.5 میلیون تن گندم در سال جاری

قبادی گفت: مقدار خريد گندم داخلی با رشد 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 2.5 ميليون تن رسيده و هم‌اكنون عمليات خريد در 23 استان كشور ادامه دارد.

عباس قبادی معاون وزيرصنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تاكنون 2.5 ميليون تن گندم از كشاورزان در 23 استان خريداري شده گفت: مقدار حدود 1260هزار تن از اين گندم ها توسط مراكز خريد شركت بازرگاني دولتي ايران و حدود 1240 هزار تن آن نيز توسط مباشرين خريداري شده است.

 قبادي اظهار كرد: در سال گذشته تا اين موقع از فصل خريد 1500 هزار تن گندم داخلي خريداري شده بود كه در سالجاري با افزايش يك ميليون تني خريد، رشد بيش از 60 درصدي را شاهدهستيم.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: مراكز خريد تضميني گندم در استانهاي خوزستان و بوشهر از بيستم فروردين ماه كار خريد را شروع كرده و هم اكنون در روزهاي پاياني، محموله هاي گندم عرضه شده ي كشاورزان را خريداري مي كنند، به طوريكه در خوزستان 950 هزار تن و در بوشهر حدود 92 هزار تن گندم خريداري شده است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در استان گلستان عمليات خريد گندم با شتاب و سرعت بيشتري در حال انجام است و مراكز خريد اين استان تاكنون 380 هزار تن گندم تحويل گرفته اند كه پس از خوزستان رتبه دوم كشوري خريد گندم به اين استان اختصاص دارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: گندم ، خرید ، زشد ، قبادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.