سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این درجه از "فشارخون" حافظه تان را پاک می‌کند

پایین یا بالا بودن فشار خون می تواند تأثیرات عمده ای برحافظه افراد به ویژه در دوران سالمندی داشته باشد و لازم است، افراد برای داشتن حافظه سالم به تنظیم دقیق فشار خود بپردازد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می دهند برخلاف باور های قدیمی که داشتن فشار خون پایین در دوران سالمندی سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته ی مغزی می گردد، براساس تحقیقات صورت گرفته اخیر، داشتن فشار خون پایین می تواند منجر به اختلال در حافظه و ضعف حافظه در دوران سالمندی گردد.

گفتنی است، دانشمندان یک رابطه ی مستقیم بین فشار خون بالا در دوران سالمندی با افزایش ریسک ابتلا به حملات قلبی برای افرادی که در سنین میانسالی فشار خون بالا نداشته اند، پیدا نموده اند.

کارشناسان ادعا می کنند، یک رابطه معنا دار بین سطح فشار خون و ابتلا به انواع بیماری های قلبی وجود دارد.

نتایج این تحقیق ها در مجله ی NEUROLOGY به چاپ رسیده که نشان می دهد کنترل دقیق فشار خون و نگه داشتن آن در حد استاندارد متناسب با سن اشخاص علاوه بر جلوگیری از ابتلای آنها به سکته مغزی و یا حملات قلبی می تواند از ضعف و تحلیل رفتن حافظه در آنها نیز جلوگیری نماید.

کارشناسان این نتایج را با تحقیق بر روی فشار خون بیش از 4 هزار فرد بزرگسال در رده ی سنی متوسط 50 سال و همینطور انجام عکسبرداری MRI از حجم مغز آنها به دست آورده اند.

کارشناسان انجام ورزش، تغذیه مناسب و اجتناب از استرس را از راهکارهای طبیعی تنظیم فشار خون می دانند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فشارخون ، حافظه ، مغز ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.