سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه سازمان جوانان حزب اسلامی کار به مناسبت هفته جوان:

فرصت خدمت به جوانان و استفاده از ظرفیت عظیم آنها در عرصه تولید را قدر بدانید

سازمان جوانان حزب اسلامی کار به مناسبت هفته جوان بیانیه‌ای را صادر و تصریح کرد: اگر مسئولان چاره‌ای نیندیشند طی سال‌های آینده لشکر بیکاران چنان عرصه را برکشور تنگ خواهند کرد که شاید برای به کارگرفتن هر راهکاری فرصت کافی نباشد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛سازمان جوانان حزب اسلامی کار به مناسبت هفته جوان بیانیه‌ای را صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است: در جهان معاصر وجود منابع انسانی مجرب، کارآمد، جوان و تحصیلکرده در کنار منابع خدادادی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری محسوب می‌شود.
 
این بیانیه اضافه کرده است که کشور‌های توسعه یافته کنونی پس از سپری کردن بحران‌های بزرگ مالی و صنعتی پس از جنگ‌های جهانی بیشترین تلاش و همت خود را صرف آموزش و تربیت نسل جوانی کردند تا بتوانند در سایه هوش، استعداد و توانمندی فیزیکی آنها پله‌های ترقی و رشد را به سرعت بپیمایند. البته نیاز به تاکید نیست که در کشور ایران وجود نسل بالانده و جوان دهه 50 بود که توانست شعله‌های انقلاب را برافروخته نگه‌ دارد و درنهایت طومار نظام پهلوی را درهم بپیچد.
 
سازمان جوانان حزب اسلامی کار در بیانیه خود تاکید کرده است: همین نسل جوان در دوران دفاع مقدس بدون چشم‌ داشت از منافع و منابع حاصل از دوران پس از جنگ در صف‌های مقدم دفاع مقدس حضور یافت و از کیان و آب و خاک این سرزمین با خون‌های بسیار حفاظت و حراست کرد، اما متاسفانه در سال‌های اخیر به‌ رغم وجود میلیون‌ها جوان تحصیلکرده و توانمند فرصت‌های بزرگ رشد و توسعه از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شد.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: سوء مدیریت در بهره بردن از منابع انسانی و در کنار آن به هدر دادن صد‌ها میلیارد دلار از منابع ارزی کشور بحران بیکاری را برای ایران به ارمغان آورد. در سایه افزایش این بحران آسیب‌های اجتماعی نیز به یک در کمین جوانان نشستند. آمار‌‌های اعتیاد، طلاق و مرگ جوانان تمایل به تجرد و پرهیز از تشکیل زندگی متاهلی طی سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای یافته است.
 
این بیانیه اضافه کرده است که در روز‌های اخیر که موضوع جوانان به مناسبت هفته جوان در صدر اخبار قرار گرفته با حجم و انبوه آماری مواجه می‌شویم که نگرانی‌ها را دوچندان کرده است. برخی آمار‌ها حکایت از آن دارد که بالغ بر 90 درصد معتادان کشور جوان هستند. هر روز 8جوان ایرانی به دلیل ابتلا به اعتیاد دچار جوان‌ مرگی می‌شوند. وجود معتادان یقه سفید در کنار افزایش تعداد بیکاران به بیش از 3میلیون نفر، زنگ‌های خطر را برای مسئولان و کارشناسان به صدا درآورده است
 
 در این بیانیه تصریح شده است: در کنار آن برخورد‌های زننده، توهین‌‌آمیز و گاه با قوای قهریه نهاد‌های انتظامی معضل بحران فکری، اخلاقی و اجتماعی جوانان را تشدید کرده است. در این شرایط اگر مسئولان و سیاست گذران نهاد‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه درمان را نیابند و یا چاره‌ای نیندیشند طی سال‌های آینده لشکر بیکاران چنان عرصه را بر کشور تنگ خواهند کرد که شاید دیگر برای اندیشیدن و به کار گرفتن هر راهکاری فرصت کافی نباشد.
 
در انتهای این بیانیه می‌خوانیم: سازمان جوانان حزب اسلامی کار، ضمن تبریک ایام مبارک شعبان و نیز گرامیداشت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و هفته جوان به دولتمردان دولت یازدهم جدا و مصرانه تاکید می‌کند که فرصت خدمت به جوانان و نیز استفاده از ظرفیت عظیم آنها در عرصه تولید و خدمتگزاری را قدر بداند و نسبت به رفع مشکلات عدیده‌ این نسل همت مضاعفی را به کار گیرد.
 
انتهای پیام/
-
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.