سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

آلمان مخالف یکه‌تازی‌های آمریکا در مذاکرات/ برلین فرصتی برای کاهش فشارهای 1+5

یک کارشناس سیاست خارجی با تأکید بر اینکه "برلین" می‌تواند فرصتی برای کاهش فشارهای 1+5 به جمهوری اسلامی باشد، گفت: ما هر چه بیشتر به این کشورها نزدیک شویم می‌توانیم از توازن قدرت بیشتری در بحث 1+5 که فرانسه و انگلیس به نیابت از رژیم صهیونیستی پرچمدار آن شده‌اند، برخوردار شویم.

 "حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون برگزاری مذاکرات دوجانبه ایران و آلمان که قرار است فردا(25 خردادماه) در تهران برگزار شود، گفت: آلمانی‌ها، تنها مجموعه‌ای هستند که مخالف یکه‌تازی‌های آمریکا هستند و سیاست‌های مستقل خود را اعمال می‌کنند. 

این کارشناس سیاست خارجی با تأکید بر اینکه "برلین" می‌تواند فرصتی برای کاهش فشارهای 1+5 به جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: ما هرچه بیشتر به این کشورها نزدیک شویم می‌توانیم از توازن قدرت بیشتری در بحث 1+5 که فرانسه و انگلیس به نیابت از رژیم صهیونیستی پرچمدار آن شده‌اند برخوردار شویم.
 
کنعانی‌مقدم نشست تهران را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: ما در چهارچوب 1+5 اثر خود را گذاشته‌ایم به طوری که بسیاری از کشورهای غربی از جمله آلمان به دنبال این هستند که سیاست‌های مستقل خود را در مسائل ایران اعمال کنند.  

وی در ادامه اظهار داشـت‌: تصمیم‌گیری آلمان برای مذاکره دوجانبه با ایران یک پیروزی برای دیپلماسی ایران است زیرا به پیوندی که کشورهای غیر روسیه و چین داشتند خدشه وارد می‌کند تا بتواند از فشار لابی صهیونیستی و عملکرد 1+5 بکاهد.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: برلین تصمیم گرفته مانند ترکیه در مسائل منطقه‌ای ورود پیدا کند.  
 
وی تصریح کرد: آلمان از کشورهایی است که سابقه تاریخی اقتصادی آن با ایران بسیار طولانی و از شرکای تجاری ایران در اروپا است که سهم مهمی در صادرات و واردات ایران دارد و خواستار حضور در بازار ایران نیز هست. 

این کارشناس سیاست خارجی در پایان علت روی آوری این کشور به ایران را وجود مشکلات انرژی در اروپا عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اهمیت ، مسائل ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.