سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه‌های کلاسی در کلاس‌های ابتدایی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجمیع فعالیت‌های پرورشی به صورت طرح جامع و در قالب کتابچه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سومین گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل غنی‌سازی اوقات فراغت به استان‌ها در اردیبهشت ماه، اظهار کرد: استان‌ها، ستادهایی رادر جهت برنامه‌ریزی و ساماندهی اوقاغت فراغت تشکیل داده‌اند.

وی با بیان این که 25 دستگاه و نهاد متولی غنی‌سازی اوقات فراغت در کشور هستند، تصریح کرد: در صورت عدم هماهنگی در برنامه و فعالیت‌ها این تعدد می‌تواند یک آسیب باشد.

کفاش افزود: متاسفانه تصور اولیا این است که آموزش و پرورش تنها نهاد متولی غنی ساز اوقات فراغت است در صورتی که بودجه دولت در این خصوص میان 25 دستگاه پخش می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش «انعطاف» و«انتخاب» را از ویژگی‌های بارز اوقات فراغت خواند و یادآور شد: نباید فقط از آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت انتظار داشت و باید از امکانات و ظرفیت‌های تمام نهاد‌های مرتبط با این طرح استفاده کرد.

وی از آمادگی بیست هزار پایگاه برای ارایه خدمات در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خبر داد و عنوان کرد: مقرر شده هراستانی که بیشترین جذب دانش آموز را داشته باشد بودجه دولتی بیشتری هم دریافت خواهد کرد.

کفاش «فرهنگ کتاب‌خوانی» را از توقعات رئیس جمهور از آموزش و پرورش عنوان و خاطرنشان کرد: با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه‌های کلاسی را در دوره ابتدایی با کتاب‌های جذاب مربوط به کودکان تجهیز کردیم‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید مطهری در اردیبهشت ماه، گفت: پیشنهاد وزیر محترم مبنی بر متناسب سازی کتاب‌های استاد مطهری برای استفاده دانش‌آموزان در مراحل هماهنگی است و در ماه‌های آینده نتایج آن مشخص می‌شود.

وی از برگزاری ملی کنگره «پرسش مهر» در شهریور ماه خبر داد و اظهار کرد: در این کنگره از برگزیدگان و بهترین‌های «پرسش مهر» تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: کتابخانه ، کلاس ، ابتدایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.