برنامه اصلی جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و مقتدرانه در برنامه های سازمان است و باید از ظرفیت های موجود در کشور برای پیشبرد آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغرفانی در اولین جلسه شورای عالی کمیسیون آیسسکو در سال 1393 که در ساختمان اصلی  وزارت آموزش و پرورش با حضور نمایندگان این کمیسیون برگزار شد، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران را حضور فعال در سازمان آیسسکو خواند وتصریح کرد: حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در سازمان آیسسکو باید از سیاست های اصلی باشد.
وی با انتقاد از برخی فعالیت های سیاسی آیسکو، خاطرنشان کرد: باید دراولین فرصت پیشنهادی را به رای کشورهای عضو برسانیم که براساس آن سازمان از شرایط و ملاحظات سیاسی کشورها تاثیر نپذیرد.

فانی با بیان این که برخی از موضع گیری های آیسسکو ضابطه‌مند نیست، افزود: حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران می تواند مانع از برخورد سلیقه ای سازمان شود و به روند اجرایی فعالیت کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون آیسسکو درایران با تاکید بر تقویت دفتر منطقه ای تهران، اظهار کرد: باید بخشی از بدهی های حق عضویت جمهوری اسلامی ایران را در یک برنامه مشخص و منسجم به دفتر تهران اختصاص دهیم و یا آن را در جهت فعالیت های عام المنفعه مانند مدرسه سازی هزینه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به استفاده از نیروهای توانمند و کارشناس در پست های اداری دفتر مرکزی کیمسیون آیسسکو اشاره و تاکید کرد: باید در تهیه پیش نویس برنامه 2018- 2011  آیسسکو نظرات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران احصا و ارایه شود.

برچسب ها: فعال ، استراتژی ، اصلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار