سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت /

مدیریت پسماند کشاورزی در گیلان

500 نفر از دهیاران استان در همایشی گردهم آمدند تا با آخرین راهکارهای مدیریت پسماند کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ، آشنا شوند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت : پرهیز از سوزاندن کاه و کلوش در اراضی کشاورزی ، تفکیک زباله از مبدا،چگونگی تولید زباله به کمپوست، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی و استفاده بهینه از شلتوک برنج از مهمترین مواردی بود که دهیارن شرکت کننده در این همایش یک روزه با آن آشنا شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این نشست گفت : سوزاندن کاه و کلوش علاوه بر ایجاد آلودگی های زیست محیطی است موجب گسترش بیماریهای قلبی- عروقی می شود.

برجی افزود: کشاورزان با مدیریت صحیح ضایعات برنج می توانند ضمن بهره وری در تولید محصولات و حفظ محیط زیست،بخشی از علوفه موردنیاز استان را تامین کنند.

در ادامه شعبانپور معاون عمران استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه روزانه 2هزارتن زباله در استان تولید می شود افزود: دفن زباله در استان های ساحلی علمی نیست و ورود شیرابه ها به منابع زیستی از بزرگترین خطرات زیست محیطی در شهرهای ساحلی است.

وی عزم ملی مسولان و مشارکت مردم را درساماندهی و مدیریت پسماند بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: استانداری گیلان در تلاش است تا با تامین اعتبار ، نسبت به مدیریت پسماند و دفن اصولی زباله ها و تبدیل آن به کمپوست اقدام کند .

15تا 21خرداد ماه هفته محیط زیست است.


انتهای پیام /


برچسب ها: مدیریت ، پسماند ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.