سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای "نفت" برنت افزایش یافت

افزايش برخي شاخص هاي اقتصادي در آمريکا و چين به عنوان دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان باعث شد تا بهاي نفت شاخص اروپا، برنت، در معاملات روز دوشنبه افزايش يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  رويترز از لندن، بهاي هر بشکه نفت خام سبک برنت درياي شمال که از آن به عنوان مرجع براي قيمت گذاري ديگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده مي‌شود، براي تحويل در ماه ژوييه با 55 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 109 دلار و 16 سنت رسيد.

بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين، وست تگزاس اينترمدييت، درمعاملات الکترونيکي (اينترنتي) بازار نفتي نيويورک، نايمکس، که پيش از آغاز رسمي معاملات اين بازار انجام مي گيرد براي تحويل در ماه ژوييه با 53 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 103 دلار و 19 سنت رسيد.

آمار و ارقامي که درباه وضع اشتغال زايي در آمريکا در روز جمعه منتشر شد نقش مهمي در افزايش قيمت نفت در معاملات امروز داشت زيرا هنگامي شاخص اشتغال زايي در آمريکا افزايش مي يابد حاکي از آن است که رشد اقتصادي اين کشور افزايش يافته و اين نشان دهنده آن است که تقاضا براي نفت اين کشور نيز افزايش خواهد يافت. روز جمعه اعلام شد ميزان بيکاري در آمريکا در ماه مه به شش و سه دهم درصد رسيده است که پايين ترين رقم از سپتامبر سال 2008 تاکنون به حساب مي آيد. 

از سوي ديگر در چين نيز اعلام شد ميزان مازاد تجاري اين کشور در ماه مه با 75 صدم درصد افزايش به 35 ميليارد و 920 ميليون دلار رسيده است که حتي از پيش بيني کارشناسان اقتصادي نيز بيشتر بوده است. همچنين ادامه خشونت ها و ناآرامي ها در ليبي به عنوان يکي از کشورهاي عمده توليد کننده نفت نيز در افزايش قيمت نفت در معاملات امروز نقش مهمي ايفا کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، اقتصاد ، اروپا ، معاملات ، مصرف ، بها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.