سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

کشت برنج در ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری آمل

مدیر جهادکشاورزی آمل گفت: تاکنون در ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری آمل برنج کشت شده است.

سید مرتضی امینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : در 13 خرداد و در روستای کرسیکلای بخش دابودشت اولین خوشه های برنج مشاهده شد.

وی افزود: در سطح حدود 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان که به زیر کشت ارقام مختلف برنج رفته و با توجه به شرایط جوی آب و هوا امیدواریم برداشت امسال رضایت کشاورزان عزیز و پرتلاش ما را برآورده کند.

امینی با بیان اینکه وضعیت آبی شهرستان در سال زراعی امسال خوب بوده است افزود: در شهرستان آمل زمین کشاورزی رها شده وجود ندارد.

حبیب الله بابایی، رئیس تعاون روستایی شهرستان آمل نیز به خرید هزار و 320 تن دانه گلزا به نرخ مصوب اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و 320 تن دانه گلزا از کشاورزان خریداری کردیم.

وی گفت: بسته به میزان رطوبت محصول گلزا را به قیمت 1750-1900 از کشاورزان می خریم که بالاترین قیمت میباشد و با این خرید تضمینی دست افراد سود جو و فرصتطلب که خواهان کاهش نرخ گلزا هستند کوتاه می شود.

علی شعبانی، معاون فرماندار آمل نیز با بیان اینکه مراکز ترویج و خدمات کشاورزی ، اولین جایگاه اداری هستند که کشاورزان به آن مراجعه می کنند گفت: مراکز ترویج و خدمات کشاورزی در زمینه رفع مشکلات کشاورزان نقش بسزایی دارند که باید در این مراکز بحث تکریم ارباب رجوع در آن جدی گرفته شود.

وی افزود: برد خدماتی این مراکز تمامی روستاها را در بر گرفته و چه در زمینه خدمات آموزشی و یا اداری و توزیع نهادهها همه مناطق را شامل میشوند و این مراکز به عنوان اولین جایگاه اداری که کشاورزان ما با دولت ارتباط برقرار می کنند، بجاست تا در زمینه تکریم ارباب رجوع و توجه به نیازمندیهای آنان تلاش جدی داشته باشند.

شعبانی با رعایت فاصله تاسیسات مرغداریها و دامپروری با محل زندگی مردم اظهار داشت:در محدوده روستایی و یا شهری ایجاد هرگونه تاسیسات مرغداریها و یا دامداریها ممنوع میباشد که اجرای این قانون مشخص و مدون باید رصد شود تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

وی به شروع برداشت گلزا در شهرستان در هفتههای اخیر اشاره داشت و افزود:کار برداشت گلزا در شهرستان طی روزهای گذشته شده شروع شده که امیدواریم در 2300 هکتار از ارضی زیر کشت گلزا مقدار 4 هزار تن برداشت داشته باشیم.

معاون فرمانداری ویژه آمل به وجود دلال ها در امر خرید گلزا به قیمت کمتر از مصوب گفت: سازمان تعاون روستایی محصولات گلزا را به قیمت تضمینی 1750 تا 1900 تومان در هر کیلو از کشاورزان خرید کرده و وجه آن را چند روزه به حساب کشاورزان واریز می‌کند./ب


برچسب ها: کشت ، شالیزار ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.