سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

میزان حمایت دولت از بیماران خاص افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: میزان حمایت دولت از بیماران خاص در طرح تحول نظام سلامت افزایش یافته است.

 پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تعداد بیماران خاص مورد حمایت دولت از پنج مورد به 18 بیماری افزایش یافت.
وی بیماری های سوختگی،سرطان،کاشت حلزون، بیماری های پارکینسون، اعمال جراحی ضعف عضلانی و بیماری های صعب العلاج را از مهمترین بیماری های خاص مورد حمایت در طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طرح جامع تحول نظام سلامت در پنج بیمارستان بزرگ دولتی کهگیلویه و بویراحمد از 15 اردیبهشت شروع شده است.

یزدان پناه تصریح کرد: طرح زایمان طبیعی رایگان، تامین تجهیزات پزشکی از سوی بیمارستان و پزشک مستقر در پنج بیمارستان بزرگ دولتی شروع شده است.

وی از انجام روزانه 20 زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: طرح تامین تجهیزات پزشکی در بیمارستان با توجه به شروع نظارت پنج لایه در حذف زیرمیزی هزینه عمل های جراحی در بیمارستان های دولتی را تا 90 در صد کاهش می دهد.

یزدان پناه با بیان اینکه طرح تجهیز بیمارستان ها به تجهیزاتی تخصصی سی تی اسکن، ماموگرافی . ام آی آر دستگاه های تخصصی دیگر در حال نیاز سنجی است گفت: سه بیمارستان دولتی شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه در آینده نزدیک به تجهیزات درمانی مجهز خواهند شد.

وی اظهار کرد: طرح ماندگاری پزشک در مناطق محروم و هتلینگ در بیمارستان های دولتی از دیگر بخش های طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است که تا یک ماه آینده به صورت کامل اجرایی می شود.

یزدان پناه اجرای طرح پزشک خانواده در یکی از شهرستان های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را از دیگر برنامه های ارتقای بخش سلامت در این استان دانست./س
برچسب ها: حمایت ، بیماری ، خاص ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.