سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید افغانستان بر لزوم اجرایی شدن تعهدات آمریکا در توافقنامه راهبردی کابل - واشنگتن

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار معاون سفیر آمریکا در کابل، خواستار اجرایی شدن تعهدات آمریکا در توافقنامه راهبردی دو کشور شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ وزارت امور خارجه افغانستان روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ˈارشاد احمدیˈ معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار ˈدیوید رابینسونˈ معاون سفیر آمریکا در کابل بر لزوم اجرایی شدن توافقنامه راهبردی کابل - واشنگتن بر اساس ماده نهم این توافقنامه، تاکید کرد.
 
در ماده نهم توافقنامه راهبردی کابل - واشنگتن آمده است: ثبات افغانستان در ترقی و ثبات آسیای جنوبی و مرکزی نقش دارد و آمریکا هرگونه تجاوز به افغانستان را موجب نگرانی شدید خود دانسته و در صورت وقوع چنین رویدادی، طرفین باید هرچه سریعتر براساس توافق دوجانبه، پاسخ مناسبی را ازجمله اقدامات سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی، بدهند.
 
بر اساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، ارشاد احمدی در دیدار با دیوید رابینسون که روز گذشته در کابل انجام شد، وی را درجریان حملات راکتی از خاک پاکستان به افغانستان که از سه سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، قرار داد و گفت این حملات تلفات و خسارات زیادی را نیز بر جای گذاشته است.
 
بر اساس این گزارش رابینسون، متعهد شد خواست افغانستان را بر اساس مفاد پیمان راهبردی دو کشور پیگیری کند.
 
مقامهای افغان طی روزهای گذشته از تشدید حملات راکتی از خاک پاکستان به مناطق شرقی کشورشان خبر دادند و اعلام کردند روزانه نزدیک به 100 راکت شلیک شده از خاک پاکستان به افغانستان اصابت می کند.
 
مقامهای آمریکایی و ناتو مدعی هستند که مقامهای افغان در باره این حملات بزرگنمایی می کنند.
 
پیش از این نیز حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان از تداوم حملات راکتی از پاکستان بشدت انتقاد کرد.
 
مقامهای وزارت دفاع افغانستان نیز در این حال از آماده باش کامل ارتش این کشور خبر داده و اعلام کرده اند برای مقابله، آماده و منتظر فرمان هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.