سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

130 عضو گروه طالبان در شمال افغانستان کشته شدند

فرمانده ارتش در شمال افغانستان از کشته شدن 130 تن از اعضای گروه طالبان در یک ماه گذشته در درگیری با نیروهای افغان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ زلمی ویساˈ فرمانده ارتش در شمال افغانستان روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: 130 تن از اعضای گروه طالبان که قصد تخریب و بر هم زده امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را داشتند توسط نیروهای ارتش در شمال کشور کشته شدند.
 
ویسا افزود: در عملیات نیروهای ارتش که در استان های بدخشان، قندز، بغلان و فاریاب انجام شد، تعدادی از افراد طالبان نیز زخمی و مقداری سلاح و مهمات به دست نیروهای افغان افتاد.
 
فرمانده ارتش افغانستان در شمال این کشور تاکید کرد نیروهای ارتش در آمادگی کامل برای سرکوب هرگونه تحرک نیروهای طالبان به سر می برند و جای هیچگونه نگرانی نیست.
 
بر اساس گزارشها نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان طی یک ماه گذشته نزدیک به 100 عملیات نظامی به منظور پاکسازی مناطق ناامن این کشور و تامین امنیت دومین دور از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، انجام داده اند.
 
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه 24 خرداد ماه در سراسر این کشور تحت تدابیر شدید امنیتی و زیر سایه تهدید نیروهای طالبان، برگزار شود.
 
عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی که نتوانستند حد نصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات این کشور به دست آورند، خود را برای رقابت در دور دوم به منظور ورود به کاخ ریاست جمهوری افغانستان آماده کرده اند.
 
شرکت 7 میلیون نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات افغانستان در دور اول این انتخابات که با تهدید طالبان نیز روبرو بود، تحسین جهانیان را برانگیخت.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.