سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیر در یازدهمین گردهمایی رؤسای ستاد دیه سراسر کشور:

اجازه ندهید برخی مشکلات تبدیل به بحران نظام شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور گفت:‌ نباید اجازه دهید موضوعاتی که با فکر و کمک خیرین حل می شود، تبدیل به مشکلی برای نظام شود، زیرا حل نشدن این مشکلات تهدید است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "اصغر جهانگیر" در یازدهمین گردهمایی رؤسای ستاد دیه سراسر کشور حضور یافت.

 رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور در این همایش اظهارداشت: در مورد حضرت امام(ره) اگر چه حق مطلب را مقام معظم رهبری بیان فرمودند اما از یک منظر باید نهیب بزنیم که چرا امام انقلاب کرد؟
 
وی ادامه داد: اگر از این منظر بخواهیم به نگاه امام(ره) بپردازیم می‌بینیم که امام وظیفه ما را به عنوان یک مسلمان در سه بعد بیان خلاصه می‌کنند؛ هر مسلمان وظیفه‌اش حفظ اسلام است و اولویت آن اسلام مقتدر است که می‌تواند ارزش‌های خود را توزیع کند.
 
رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: ما اگر بخواهیم ارزش‌های اسلام را در جامعه تبیین کنیم باید بدانیم برای این امر اسلام چه ویژگی‌هایی دارد؟ اسلام مانند کلیسا نیست که در روزهای خاصی در آن جمع شوند نگاه اسلام اجتماعی است و برای این امر باید مطلب را این گونه تبیین کنیم که همه مسایل را اجتماعی می‌بیند.
 
جهانگیر ادامه داد: اگر دیدگاه اسلام عملیاتی شود در آن زمان اقتدار اسلام خود را نشان می‌دهد و در چنین شرایطی است که توزیع ثروت از قطبی بودن خارج خواهد شد، این نگاه باید در پوست و خون ما جاری شود اسلام یک دین فراگیر و جهان شمول است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان یک مسلمان وظیفه ما حفظ دین اسلام است و به این دلیل است که به عنوان مثال باید از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنیم.
 
رئیس سازمان زندان‌ها با بیان این مطلب که امروز حفظ نظام با نظام اسلامی گره خورده اظهار داشت: از آن جایی که امروز محرومان عالم تمام امیدشان به نظام اسلامی است، باید حفظ نظام اسلامی را به عنوان یک منش در رفتارمان دنبال کنیم.
 
وی ادامه داد: هیچ کس بهتر از بنیانگذار نظام اسلامی نمی‌تواند هدف از تامین نظام اسلامی را شرح دهد امام می‌فرمایند نظام اسلامی برای پابرهنه‌هاست زیرا بار انقلاب بر دوش آن‌هاست و حفظ انقلاب هم در حفظ این افراد است و در کنار آن حفظ نظام اسلامی و حفظ ولایت فقیه است.
 
رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: پشتیبان ولایت فقیه بودن یعنی شما مطیع ولی فقیه باشید که اولین رکن آن حفاظت و صیانت از دین است امروز بی‌توجهی به دین به محرومین آسیب می‌زند و باید به این نکته توجه کنیم که زمانی که برای خدا کار می‌کنیم نه تنها قانون شرع بلکه قانون مصوب را هم رعایت کنیم.
 
جهانگیر با اشاره به این نکته که وظیفه ولایی ولی امر مسلمین یعنی سرپرستی بر همه شئونات اظهار داشت: ما زمانی بر خط ولی فقیه هستیم که آن نگاه ولایی را هم بشناسیم هر چیزی که در نظام اسلامی به ما سپرده می‌شود رابطه‌ای طولی با ولی پیدا می‌کند.
 
وی هم چنین خطاب به رؤسای ستاد دیه استان‌های کشور گفت: شما به عنوان یک ستاد خیریه که در تلاش است تا دغدغه‌های مردم را کم کند باید تلاش کنید که ذهنیت این که الگوی اسلامی الگوی خوبی نیست را از بین ببرید و به این مسئله توجه داشته باشیم که ما نیز جزئی از امت اسلامی هستیم و این مسئله امکان‌پذیر نیست مگر این که امت در دو جهت آماده شوند که آن دو جهت در حوزه مادی و معنوی خلاصه خواهد شد که بخشی از این مسئله وظیفه حکومت است که وظیفه خود را انجام می‌دهد.
 
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه تصریح کرد: ستاد دیه تلاش می‌کند از دغدغه‌های مردم کم کند حکومت در قبال مردم وظیفه دارد و مردم باید از حداقل‌ها برخوردار باشند اگر این مسئله محق نشود مردم آسیب دیده و پرونده‌ها زیاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: باید خدمت‌رسانی در جامعه نهادینه شود باید در جامعه نهضتی شکل گیرد و همه احساس کنند که به کمک همنوعان خود بشتابند و در آن زمان مردم به یک حداقل‌های مادی می‌رسند که می‌توانند کمک کنند. 
 
این مقام مسوول تصریح کرد: نباید اجازه دهیم موضوعاتی که با فکر قابل حل است تبدیل به مشکل نظام شود زیرا اگر آن‌ها را حل نکنیم تبدیل به بحران برای نظام خواهد شد. 

جهانگیری ادامه داد: اگر به این نارضایتی‌ها توجه نشود ممکن است با یک جرقه سر باز کند نباید به این مسائل بی‌توجه بود کار فرهنگی بلند مدت است.
 
وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم این نگاه که در اسلام به صورت فرهنگ اسلامی تبلیغ می‌شود را گسترش و به آن رونق دهیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
 
رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم از جریانات سیاسی در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.  
 
جهانگیر در پایان خاطر نشان کرد: جریان‌های اقتصادی را به عنوان جریان‌های کوتاه مدت عنوان می‌کنند که هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد چرا ما از جنبه مثبت اقتصادی استفاده نکنیم؟ ما می‌توانیم در رابطه با کمک به ستاد و کمک به دیدگاه مردم طرح‌های اقتصادی ارایه کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسلام ، ستاد ، دیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.