سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرس‌تی‌وی؛

آمريکا اطلاعات مربوط به کشتار با هواپيماهای بدون سرنشين را سانسور می‌کند

دولت آمریکا تلاش می‌کند بخشی از یادداشتی را که مربوط به توجیه قانونی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتن اتباع آمریکایی است، سانسور کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دولت آمریکا تلاش می‌کند بخشی از یادداشتی را که مربوط به توجیه قانونی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کشتن اتباع آمریکایی است، سانسور کند. 

دولت آمریکا اعلام کرد انتشار بخشی از اطلاعات مربوط به توجیه قانونی استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای شکار اتباع آمریکایی مظنون به تروریسم می‌تواند به امنیت ملی آسیب زیادی بزند و به همین علت آن را سانسور می‌کند.

سه قاضی فدرال در منهتن نیویورک دستور انتشار این سند حقوقی را داده بودند. در واقع انتشار این سند بر اساس قانون آزادی اطلاعات بوده است که نیویورک تایمز و اتحادیه آزادی‌های مدنی با استناد به آن درخواست انتشار این سند را داده بودند.

آنها می‌گویند تاخیر دولت در انتشار این سند عملا فریب دادن افکار عمومی درباره برنامه کشتارهای غیرقانونی با حملات هواپیماهای بدون سرنشین است. فعالان حقوق بشر و کارشناسان حقوق می‌گویند کشتن افراد در خارج از میدان جنگ بدون محاکمه غیرقانونی است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.