سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

11 عضو طالبان در افغانستان کشته شدند

11 عضو گروه طالبان طی 24 ساعت گذشته در عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان کشته و 10 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وزارت کشور افغانستان روز شنبه با ارسال خبرنامه ای اعلام کرد در عملیات نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان طی 24 ساعت گذشته در استانهای کنر، بغلان و لوگر افغانستان، 11 عضو گروه طالبان کشته شدند.
 
بر اساس این گزارش در این عملیاتها 10 عضو طالبان نیز زخمی و 2 تن دیگر از آنان بازداشت شدند.
 
بر اساس این گزارش مقادیر زیادی مواد منفجره، مهمات و سلاح نیز در این عملیات ها به دست نیروهای افغان افتاد و دو بمب جاسازی شده در استان لغمان هم کشف و خنثی شد.
 
وزارت کشور افغانستان تاکید کرده است که عملیات های خود را تا پاکسازی کامل مناطق ناامن این کشور از وجود نیروهای طالبان و مخالفان مسلح ادامه خواهد داد.
 
نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان با نزدیک شدن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، عملیات های خود را برای تامین امنیت مناطق ناامن افزایش داده اند.
 
هفته قبل نیز نیروهای طالبان با انتشار بیانیه ای از آغاز عملیات بهاره خود موسوم به خیبر خبر دادند و با تاکید بر اینکه مراکز دولتی، نیروهای امنیتی و اتباع خارجی را هدف قرار خواهند داد، مردم افغانستان را تهدید کردند که در دور دوم انتخابات پای صندوق های رای حاضر نشود.
 
در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، 7 میلیون از 12 میلیون واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.
 
در این دور از انتخابات، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی که نتوانستند حدنصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات به دست آوردند در دور دوم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری افغانستان با یکدیگر رقابت می کنند.
 
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 24 خردادماه برگزار خواهد شد.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.