سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جزایری:

جشنواره «جوان سرباز» برای قدردانی از منزلت سرباز است

معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نگاه ما به سرباز بایستی سرمایه محور باشد یعنی باور کنیم سرباز، یک سرمایه عظیم است که باید راه استفاده از این سرمایه را آموخته و به آن عمل نماییم.

به گزارش  حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در آستانه برگزاری ششمین جشنواره جوان سرباز در دیدار با دست اندرکاران این جشنواره، با اشاره به اهمیت قشر سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برگزاری ممتد و بدون وقفه جشنواره سرباز را یکی از نقاط قوت این جشنواره دانست و گفت: از آنجایی که این جشنواره با قشر عظیمی از جوانان کشور و بدنه اصلی نیروهای مسلح در ارتباط است، بسیار مهم است.
 
وی در ادامه موضوع سرباز و سربازی را با امنیت ملی و قدرت دفاعی کشور مرتبط دانست و افزود: لازم است از طُرق مختلف از جمله همایش ها و جشنواره هایی که با موضوع سرباز برگزار می شود، جامعه را به سمت درک لازم از مقوله سربازی سوق داد.
 
سردار جزایری توجه لازم و کافی به سربازی در نیروهای مسلح را بسیار مهم برشمرد و افزود: همگرایی بیشتر بین جوانان و خانواده ها با مقوله سربازی از ضروریات حوزه مهم سربازی در جامعه است.
 
معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح هم گرایی و پرهیز از واگرایی و نیز کم کردن فاصله بین شعار و عمل را از مهم ترین عوامل جذابیت مقوله سربازی در بین جوانان برشمرد و گفت: در این راستا ما باید یک گفتمان و باور جدید در زمینه سربازی را در عرصه های کشوری و لشکری به وجود بیاوریم که البته انجام این کار نیاز به اصلاح در ساختار سربازی دارد.
 
سردار جزایری خطاب به دست اندرکاران ششمین جشنواره جوان سرباز افزود: سرباز یک عنصر جوان و کار آمد ایرانی است که بخش مهمی از عمرش را در جهت حراست از کشور و نظام صرف می­کند لذا ما باید در بخش آموزش و نیز تعامل و ارتباط با سربازان، نگاهی نو و منطبق با خواست مقام معظم رهبری به مقوله سربازی داشته باشیم.
 
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور فراهم آوردن شرایط بهتر برای خدمت جوانان سرباز را بسیار مهم دانست و افزود: نگاه ما به سرباز بایستی سرمایه محور باشد یعنی باور کنیم سرباز، یک سرمایه عظیم است که باید راه استفاده از این سرمایه را آموخته و به آن عمل نماییم.
 
معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای سرباز اهمیت زیادی قائل است و قدر شناس سربازان می باشد. برگزاری جشنوارهایی مانند جشنواره جوان سرباز نیز محملی در زمینه قدردانی از مقام و منزلت سرباز است.
 
سردار جزایری در پایان گفت: باید سعی کنیم از درون جشنواره هایی مانند جشنواره جوان سرباز اهمیت مقوله سربازی برای کشور و نظام بیرون بیاید و سرباز متوجه شود، سربازی هدر رفت وقت نیست بلکه حرکتی جهادی در حراست از کشور و نظام است. البته برای انجام این کار و جا انداختن این تفکر با ارزش باید یک کار فرهنگی منسجم و قوی صورت پذیرد.
 
همچنین در این دیدار که در ستاد کل نیروهای مسلح  انجام شد، نمایندگان ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیج حضور داشتند.
 
برپایه این خبر، ششمین جشنواره جوان سرباز با حضور و معرفی سربازان برگزیده نیروهای مسلح به میزبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نوزدهم خرداد ماه در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار می شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، جوان ، سرباز ، قدردانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.