سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کشورهای عرب منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که باید با یکدیگر همکاری کنند/بهبود روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر امیر کویت به ایران نشانه‌های خوبی را به همراه دارد که می‌توان به بهبود روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر امیر کویت به ایران و دستاوردهای این سفر گفت: آنچه که باعث شد میان جمهوری اسلامی و برخی کشورهای منطقه فاصله ایجاد شود، بحران‌های خودساخته‌ای بود که غربی‌ها ایجاد کردند.   
 
وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس چندین سال است که در کنار یکدیگر بصورت دوستانه و با مناسبات بسیار زندگی می‌کنند و مشکلی با یکدیگر نداشته‌اند.   
 
نقوی‌حسینی تاکید کرد: بحران‌های موجود را غربی‌ها به وجود آورده‌اند، آمریکایی‌ها مسئله ایران‌هراسی را در منطقه رواج دادند، آنها بحث جزایر سه گانه را مطرح و سعی کردند این مسئله را به عنوان یک منازعه مدیریت کنند همچنین غربی‌ها جنگ ایران و عراق را درست کردند، مسئله ناامنی در عراق را مطرح کردند و بحران سوریه را به وجود آوردند و هر مسئله‌ای که باعث تنش میان ایران و کشورهای منطقه شد، دست‌ساز آمریکا بود.   
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: امروز باعث خوشحالی است که کشورهای حوزه خلیج فارس به این نتیجه رسیده‌اند که کشورهای منطقه باید با یکدیگر همکاری کنند، به یکدیگر نزدیک شده و مناسباتشان را بهبود بخشند.   
 
نقوی‌حسینی تاکید کرد: آمریکا و غرب نه دوستدار کشورهای منطقه هستند نه دوستدار جهان اسلام‌اند و نه می‌خواهند در منطقه امنیت وجود داشته باشد، آن‌ها از سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" پیروی می‌کنند.   
 
وی در پایان با اشاره به سفر سفیر کویت به ایران خاطرنشان کرد: این مسئله نشانه‌های خوبی را به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به بهبود روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد، همچنین دعوت عربستان از وزیر امور خارجه کشورمان این مسئله را تائید می‌کند و بیانگر این است که جمهوری اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد فضای جدیدی از مناسبات شده‌اند.   
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.