تحلیلگر مشهور جهان عرب در سرمقاله روزنامه رای الیوم سفر امیر کویت به ایران را بسیار پراهمیت خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"عبدالباری عطوان" در سرمقاله روزنامه رای الیوم نوشت: سفر امیر کویت به ایران داردای اهمیت بسیار زیادی است که نه تنها مقدمه سفرهای آینده به این کشور خواهد بود بلکه این مرد در وهله نخست معروف به توان و کارشناسی دیپلماتیک بالا در حل نزاع ها و انعکاس تنش کشورهای خلیج فارس با ایران که برای کشورش خطرآفرین است، به مشار می رود.

وی در ادامه با اشاره به نقشه راه "آیت الله هاشمی رفسنجانی" رییس تشخیص مصلحت نظام برای حل اختلاف ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس افزود: نقشه راه "هاشمی رفسنجانی" در راستای حل اختلافات تهران و کشورهای عربی است.

"عطوان" در بخش دیگری از مقاله خود با بیان اینکه درست است که "سلطان قابوس" یک سال قبل به ایران سفر کرد و همچنین این کشور میزبان گفتگوهای مقامات ایرانی و آمریکایی بود افزود: اما با این وجود سفر امیر کویت به تهران در راستای حل اختلاف ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ایجاد برون رفت از بحران سوریه و عراق است و در جهت تسهیل مذاکرات عربستان سعودی و ایران که بیشتری اهمیت را داراست، محسوب می شود.

گفتنی است براساس گزارش رسانه های کویتی"شیخ صباح الاحمد الصباح" امیر کویت در ابتدای ماه ژوئن و در صدر هیاتی بلندپایه بنابر پاسخ به دعوت "حسن روحانی" ریاست جمهوری ایران به تهران سفر می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار