سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر سرتیپ اسماعیلی:

اجرای رزمایش‌های آتی بر اساس دستاوردهای بومی خواهد بود

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی رزمایش‌های سال جاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) را دارای ویژگی‌های منحصر به فردی دانست که ناشی از دستاوردهای جدید و بومی این قرارگاه می‌باشد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رابطه با زمان و ویژگی‌های اولین رزمایش متفاوت پدافند هوایی کشور، گفت: زمان برگزاری این رزمایش را حداقل یک ماه قبل از برگزاری آن به اطلاع عموم خواهیم رساند.

وی در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد این رزمایش نسبت به سایر رزمایش‌های سابق پدافند هوایی کشور گفت: کار رادار، کشف و شناسایی است لذا تفاوت در این است که قبلاً وقتی کشف و شناسایی انجام می‌شد زمان بیشتری صرف می‌شد و چند رادار خاص درگیر می‌شدند اما امروز رادارهای «فکور» و «رسول» تفاوت‌های خاصی در کشف و شناسایی دارند که این تفاوت‌ها در زمان رزمایش و میدان خودش را نشان می‌دهد.  

شایان ذکر است سامانه فکور یک شبکه یکپارچه راداری است که به صورت هوشمند و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک و حتی عملیات شیمیایی عمل می‌کند. این سامانه کاملاً بومی در فضای تحریمی ساخته شده است و به هیچ وجه با کدگذاری الکترونیکی قابل شنود دشمن نیست. سامانه رسول نیز صحنه نبرد را برای فرمانده عملیات تسهیل می‌کند و به نحوی که فاصله دریافت تا دستور فرمانده به زیر ۱۰ ثانیه تقلیل پیدا می‌کند که امروز خیلی از کشورهای صاحب سبک و صنعت، آن را دنبال می‌کنند ولی ما با وجود تحریم‌ها و تهدید‌ها به این درجه از فناوری دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.