سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت:

حال یک نفر از مبتلایان ایرانی به "کرونا" وخیم است

وزارت بهداشت از ابتلای دو ایرانی به ویروس کرونا خبر داد و گفت: حال یک نفر از مبتلایان به کرونا وخیم است.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر در وزارت بهداشت، در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام اینکه ۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش شده است، گفت: این دو نفر در تماس با یک نفر که از سفر عربستان برگشته بود، مبتلا شده‌اند که حال یک نفر از آنها بد حال و در شرایط ویژه مراقبت، قرار دارد. 

وی ادامه داد: در پی این گزارش برنامه‌های اطلاع رسانی برای زائرین حج و مسافرین کشورهای امارات، قطر و در فرودگاه‌ها شدت گرفته است. 

گویا با اشاره به اینکه پس از گزارش ابتلای این دو نفر به ویروس کرونا در کمتر از ۴۸ ساعت تمام افرادی که با این دو نفر در تماس بوده‌اند، شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: برای مراقبت از هموطنان به منظور جلوگیری از ابتلا، جلسات هماهنگی با مسئولان هیات پزشکی هلال احمر مستقر در عربستان، ‌بازدید روزانه از درمانگاه‌های مستقر در شهرهای مکه و مدینه، ویزیت بیماران مشکوک بر اساس دستور العمل، ملاقات با پزشکان درمانگاه‌ها و آموزش به پزشکان و پرستاران، توزیع پوستر‌های آموزشی در کاروان‌ها و درمانگاه‌ها و بین حجاج، بخشی از اقدامات تیم بهداشتی وزارت بهداشت برای پیشگیری از این بیماری است. 

گویا در خصوص آخرین آمار ابتلا اظهار داشت: تا به حال ۶۷۲ مورد به این ویروس در دنیا مبتلا شده‌اند که بیشترین تعداد مبتلا در عربستان به تعداد ۵۶۲ نفر است. 

وی به مردم توصیه کرد: زائرینی که تا دو هفته پس از بازگشت از حج یا کشور‌هایی که درگیر این ویروس هستند، دچار علائم مشکوک به این ویروس بوده‌اند، هرچه سریع‌تر باید به پزشک مراجعه کنند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا به حال هیچ واکسنی برای پیشگیری از این ویروس تولید نشده است و درمان قعطی ندارد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.