سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای جلوگیری از "پرخوری استرسی"، با آب سرد وضو بگیرید

پرخوری استرسی در اثر استرس در فرد ایجاد می‌شود واو را دچار پرخوری می‌کند و می‌تواند موجب چاقی، افسردگی و مشکلات گوارشی گردد.

حمید عبدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از افراد که تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرند دچار پرخوری می‌شوند به این بیماری اصطلاحاً بولیمیا یا پرخوری استرسی گفته می‌شود که موجب برهم خوردن رژیم غذایی افراد و در‌‌نهایت چاقی می‌شود. 

وی افزود: به دلیل اینکه پرخوری استرسی معمولاً با گرسنگی همراه نیست، وعده‌های غذایی اشخاص را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و سبب افسردگی آنها می‌گردند.
 
عبدی تصریح کرد: این نوع پرخوری می‌تواند موجب مشکلات گوارشی شود و بهترین حالت برای رفع این مشکل این است که افراد در هنگام بروز استرس از موادغذایی که کم کالری می‌باشند، استفاده نمایند. 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در زمان بروز این مشکل بهتر است فرد با آب سرد وضو بگیرد زیرا آب خنک هم استرس را از بین می‌برد و هم می‌تواند اثر معنوی در شخص ایجاد کند، کاهش استرس هم در کنترل پرخوری استرس موثر می‌باشد اما درمان‌های دارویی به هیچ وجه برای رفع این مسئله توصیه نمی‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: پرخوری ، استرس ، وضو ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.