سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دفتر آموزش و تحقیقات سلامت وزارت بهداشت:

دخانیات به فضای مجازی حمله کرده است

رفیعی‌فر گفت: دخانیات به فضای مجازی حمله کرده است و افراد سیگاری تجارب خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رفیعی‌فر سرپرست دفتر آموزش و تحقیقات ارتقای سلامت وزارت بهداشت در حاشیه‌ی نشست خبری هفته بدون دخانیات گفت: به إزای هر 6 مرد سیگاری 1 زن محصول دخانی مصرف می‌کند و زنان در مصرف دخانیات آسیب‌پذیرترند و از هر4 نوجوان 3 نفر سیگاری می‌شوند و یک نفر از این 3 نفر 13 سال زودتر می‌میرند. 
 
وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده 20 درصد نیکوتین سیگار روی پوست و مو رسوب می‌کند و 14 نوع ماده‌ی سرطان‌زایی که در سیگار وجود دارد از این طریق تأثیر خود را می‌گذارد. 
 
وی ادامه داد: دخانیات به فضای مجازی حمله کرده و افراد سیگاری تجارب خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و در این صورت با هر مرگ زودهنگام ثروتی را از این کشور از دست می‌دهیم. 
 
رفیعی‌ گفت: وزارت بهداشت وظیفه‌ی کنترل این امر را بر عهده دارد. باید مالیات بر دخانیات آنقدر افزایش پیدا کند تا با افزایش 70 درصد دخانیات 25 درصد مرگ ناشی از مصرف آن کمتر شود. 
 
دکتر رفیعی خاطرنشان کرد: 3 نفر از 4 فردی که سیگار مصرف می‌کنند با درآمد کم تا متوسط هستند و صنعت این محصول در کشورهای پیشرفته است و ما برای زندگی عاری از دخانیات باید آنقدر قیمت این محصول را افزایش دهیم که توانایی خرید پایین بیاید.

 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.