سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"حسام نواب صفوی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت ارشاد برای ارزیابی علم و تکنیک کارگردان‌ها هیئت ممیزی بگذارد / باید زودتر به داد سینمای ایران رسید

"حسام نواب صفوی": شایسته است وزارت ارشاد هیئت ممیزی در خصوص ارزیابی علم و تکنیک کارگردان‌ها بگذارد، بدون شک اگر بخش کارگردانی سینما درست شود همه مسائل دیگر حل شدنی است زیرا کارگردان تفکر اصلی فیلم را می‌سازد.

"حسام نواب صفوی" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، پیرامون وضعیت کنونی سینمای ایران گفت: سینما به شدت نیاز به ایجاد یک ممیزی در کارگردانی دارد. امروزه افراد به راحتی به این امر دست پیدا می‌کنند و مشکل اصلی سینمای ایران همین موضوع است.

وی افزود: به نظر من یک کارگردان همانند یک پزشک باید کنکور دهد، مصاحبه دهد، فیلم‌های مناسب بسازد و بعد وارد عرصه سینما شود. شایسته است وزارت ارشاد هیئت ممیزی در خصوص ارزیابی علم و تکنیک کارگردان‌ها بگذارد، بدون شک اگر بخش کارگردانی سینما درست شود همه مسائل دیگر حل شدنی است زیرا کارگردان تفکر اصلی فیلم را می‌سازد.

وی درخصوص کیفیت فیلم نامه‌های کنونی سینما اظهار داشت: فیلمنامه رکن اساسی فیلم است اما بهترین فیلمنامه هم با هدایت یک کارگردان نابلد از بین می‌رود و اینجا نیز صحبت تکنیک‌ها و سواد کارگردانی مطرح می‌شود.

نواب صفوی ضمن تاکید بر لزوم بازی در نقش‌های متفاوت برای ماندگاری یک بازیگر گفت: گاهی به دلیل بازی نکردن در نقش‌های تکراری پیشنهاد‌های کاری را قبول نکردم وقتی بازیگری در یک نقش موفق ظاهر می‌شود به یک "کلیشه" در آن نقش مبدل می‌گردد و بازیگری که قادر به بازی در تنها یک نوع نقش و یک نوع تیپ شخصیتی باشد بازیگر نیست.

وی با اشاره به عنصر تخصص به عنوان عاملی مهم در موفقیت شخص و اثر خاطرنشان کرد: من لیسانس سینما دارم اما به خود اجازه کارگردانی نمی‌دهم چون تخصص آن را ندارم، القاب به راحتی به دست می‌آیند اما دوست دارم در هر کاری بهترین باشم. متاسفانه امروزه افراد وارد عرصه‌هایی می‌شوند که در تخصصشان نیست و همین موضوع عامل بسیاری از ناکامی‌ها در سینما می‌شود.

حسام نواب صفوی بیان کرد: فیلم‌نامه‌های ما شبیه هم شده‌ و کیفیت آنها کاهش یافته است به همین دلیل ترجیح می‌دهم کمتر کار کنم با این حال مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" و همین طور یک فیلم سینمایی هستم و حوزه وکالت را نیز در کنار دیگر فعالیت‌هایم انجام می‌دهم.

وی در خصوص نحوه پرداخت شخصیت مرد ایرانی در سینما و تلویزیون گفت: مرد ایرانی از دیدگاه هر طبقه از جامعه شاخصه‌های مختلفی دارد و نمی‌توان تعریف جامعی از آن ارائه کرد ولی در حالت کلی مرد ایرانی یک مرد شرقی و مقید به سنت‌ها است اما خیلی از افراد می‌خواهند در آثار خود ادای مدرنیته را دربیاورند که این موضوع با شاخصه‌های مرد ایرانی سازگاری ندارد.

بازیگر "وقتی همه خوابیم" در خصوص چند شغله بودن برخی بازیگران اظهار داشت: من قابلیت‌های خوانندگی اجرا یا کارگردانی را دارم اما چون همیشه دوست دارم بهترین باشم سعی می‌کنم کاری را که در حوزه تخصصم است انجام دهم.

حسام نواب صفوی در پایان اظهار داشت: معضل اصلی حوزه هنر ما قرار نگرفتن افراد مختلف در بخش تخصصی خود است و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نواب صفوی ، کنکور ، تست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.