سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران:

قانون جامع دهیاران روی میز مجلس/ قانونی که دهیاران را شهردار می‌کند

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت: مهمترین مشکلی که به شکل اصولی و زیربنایی باید در روستاها حل شود قانون جامع دهیاران است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حمید اردوخانی، مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت:‌ در روستاهای استان تهران حدود 35 دستگاه اداری کار اجرایی می‌کنند بدون آنکه دهیار به عنوان مدیریت واحد روستاها هویت قانونی داشته باشد و تنها براساس بخشنامه اعلام شده که مدیر ارشد روستا دهیار است.

**70 درصد دهیاران لیسانس دارند

وی افزود: از میان 320 دهیار در استان تهران حدود 70 درصد دارای تحصیلات بالای لیسانس و فوق لیسانس هستند که نشان می‌دهد یک بدنه کارشناسی مرتبط با مسایل فنی و مهندسی در دل روستاها داریم از این پتانسیل می‌توانیم در توسعه روستایی، استحکام بنا، زیرساخت‌ها و بافت‌های فرسوده بهره بگیریم.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با بیان اینکه به دنبال هویت بخشی به دهیاران هستیم که وضعیت استخدامی آنها مشخص شود، افزود: طرح جامع دهیاران به مجلس رفته اما برخی از دستگاه‌ها منافع خود را با وجود دهیاران مخالف می‌دانند و با این طرح به عناوین مختلف مخالفت می‌کنند.

به گفته اردوخانی از مهمترین نکات تصویب طرح جامع دهیاران آن است که دهیاران دستگاه اجرایی به حساب آمده و می‌توانند با اعتبارات ملی و استانی کار پیمانکاری و پروژه‌ای انجام دهند که درآمدی برای روستا به دنبال دارد.

همچنین به عنوان مدیر قانونی همچون شهرداران در روستاها عمل  کرده و دستگاه‌ها را موظف به همکاری با دهیاران می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با اشاره به موفقیت‌های تازه در زمینه خدمات رسانی به روستاها گفت: درحال حاضر جمع آوری و حمل پسماند روستایی در همه روستاهای دارای دهیاری مکانیزه شده است که موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.

وی افزود:‌ ایجاد ایستگاه‌های آتش نشانی از دیگر پیشرفت‌های روستاها است که 30 پایگاه آتش نشانی در حل حاضر در روستاها راه اندازی شده است.

همچنین بهره برداری از زمین فوتبال در 225 روستا و ساخت 230 بوستان در روستاها از دیگر پیشرفت‌هایی است که تا کنون به دست آمده است و به گفته اردوخانی 7میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پایان سال سایر روستاهای دارای دهیاری به زمین فوتبال و بوستان مجهز شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قانون ، مجلس ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.