اردوخانی با بیان اینکه وظيفه شورا ايجاد تعامل بين خواسته هاي مردم و مسوولان است، گفت: متاسفانه برخي از شوراها با عدم توجه به اين وظيفه خطير خود به عرصه هاي اجرا ورود پيدا مي كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید اردوخانی، مدير كل امور روستايي استانداري تهران گفت:  شوراها  تبلورعيني و نماد مردم سالاري ديني هستند.

اردوخاني افزود: البته  شوراها در همه حال می باید به قوانين و مقررات پايبند باشندو در واقع التزام تام وتمام به اجراي قانون داشته باشند.

مدیر کل روستایی استانداری تهران  با انتقاد از برخي شوراها كه در خارج از چارچوب قانون به عرصه هايي ورود پيدا مي كنند كه در حيطه وظايف آنها نيست ياد آور شد: در چنين شرايطي نه تنها براي مراجع ذيربط مشكل ايجاد  مي شود بلكه خود اين شوراها هم دچار مشكل مي شوند.

 وي تصريح كرد: شوراها بايد از يك سو به خواسته ها و نيازهاي مردم  و از سوي ديگر به توقعات قانوني مراجعي كه اعتبار آنها را تنفيذ مي كنند  توجه داشته باشند.

مدير كل روستايي استانداري تهران تاكيدكرد: وظيفه هر شورا ايجاد تعامل بين خواسته هاي مردم و مسوولان است و چه بسا اتفاق افتاده است كه مصوبه اي در يك شورا با رعايت اين تعادل تا مرز تبديل به لايحه دولت و تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي پيش رفته است.

اردوخاني نظارت  را مركز ثقل وظايف شوراها دانست و گفت: متاسفانه برخي از شوراها با عدم توجه به اين وظيفه خطير خود به عرصه هاي اجرا ورود پيدا مي كنند وحال آنكه وظيفه شوراها اساسا نظارت است و دهياران در روستاها و شهرداران در شهرها بازوان اجرايي شوراها محسوب مي شوند.

وي گفت:با هماهنگي هاي صورت گرفته با اداره كل كتابخانه هاي استان مقرر شد تا سرانه  فضاهاي فرهنگي و همچنين كتابخانه ها در سطح روستاها ارتقا و افزايش يابد.

مديركل روستايي استانداري تهران يادآورشد:به لحاظ زير ساخت هاي عمراني كارهاي خوبي در استان صورت گرفته و البته تا رسيدن به شرايط مطلوب فاصله بسيار است. /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار