سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این ورزشهای چربی سوز، وزن کم کنید

چربی سوزی، فرآیندی است که طی آن، بدن شروع به سوزاندن ذخایر چربی می‌کند و با استفاده از انرژی آزاد شده از این چربی‌های ذخیره شده، به تدریج کاهش وزن اصولی انجام می‌گیرد.

دکتر محمدتقی حولی ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چربی‌سوزی اصولی زمانی اتفاق می‌افتد که با انجام حرکات ورزشی هوازی، ضربان قلب بالا رود و دمای بدن افزایش پیدا کند، در این حالت سوخت و ساز سلولی بالا می‌رود و چربی ذخیره‌ایی بدن تبدیل به کالری شده و مصرف می‌گردد. 

وی ادامه داد: با توجه به این تعریف از چربی سوزی اصولی، حرکات ورزشی کششی نظیر پیلاتس و یوگا، بیشتر بر روی عضلات تمرکز دارند و نقش چربی سوزی کمی دارند. در مقابل، ورزشهایی مانند بدنسازی، فوتبال، والیبال، تنیس و... بسیار در چربی‌سوزی موثراند. 

این متخصص طب فیزیکی گفت: حرکاتی که فرد فعالانه انجام نمی‌دهد مانند دستگاههای لاغر کننده موضعی و یا استفاده از ماساژور‌ها، نقشی در سوخت و ساز چربی‌ها ندارند، برای انجام فعالیت ورزشی که اصولی بوده و منجر به چربی‌سوزی می‌شود، رعایت بعضی نکات لازم است از جمله اینکه شروع هر فعالیت ورزشی باید از شدت کم، شروع شود و به تدریج زیاد شده و در پایان هم به تدریج کم شود. 

وی ادامه داد:نکته بعدی نظم در فعالیت ورزشی است، به این معنی که روزانه در ساعات معین به طور تکرار شونده باشد تا نتیجه و اثربخشی مطلوبی داشته باشد. 
ضمن اینکه افراد مسن، کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ایی هستند و همچنین افرادی که ضعیف‌ هستند، لازم است با احتیاط بیشتر و زیر نظر یک متخصص طب فیزیکی و ورزشی فعالیت ورزشی داشته باشند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، چربی سوزی ، تغذیه ، یوگا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.