سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتين: روسيه خواهان داشتن روابط با تمام کشورهاست

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه خطاب به تجار خارجی گفت مسکو خواهان بهبود روابط با دیگر کشورهاست اما باید با این کشور به صورت برابر رفتار کرد و منافع اش را محترم شمرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه خطاب به تجار خارجی گفت مسکو خواهان بهبود روابط با دیگر کشورهاست اما باید با این کشور به صورت برابر رفتار کرد و منافع اش را محترم شمرد.

پوتین که در مجمع بین‌المللی اقتصادی سنت پترزبورگ سخن می‌گفت افزود : روسیه آماده گسترش تماس‌های چند جانبه با تمامی شرکا بر مبنای تساوی واقعی و احترام به منافع طرف دیگر است.
پوتین قرار است روز دوشنبه در این مجمع که در حکم پاسخ روسیه به مجمع جهانی اقتصاد داووس است شرکت کند. هدف از مجمع بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ اعلام این نکته به تمامی سرمایه گذاران و دولتهاست که روسیه آماده تجارت با جهان است. 

این کنفرانس امسال در بحبوحه رویارویی روسیه با غرب بر سر آینده اوکراین برگزار می شود. امریکا و اتحادیه اروپا تحریمهایی را علیه مقامات دولت روسیه ، اعضای پارلمان این کشور و شرکتهای روسی نزدیک به پوتین به علت اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود اعمال کرده اند. این تحریمها در صورتی که مسکو در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه اوکراین اخلال ایجاد کند می تواند بیشتر شود.

اظهارات روز پنجشنبه پوتین تکرار محور اصلی سیاست خارجی روسیه است یعنی درخواست از امریکا و سایرین برای رفتاری برابر و گفتن این موضوع به آنها که مسکو منافع خود را فدای داشتن روابط بهتر با کشورهای جهان نخواهد کرد.

پوتین افزود که روسیه نمی‌خواهد منزوی شود. او گفت : فقط از طریق همکاری ، در نظر گرفتن منافع دوجانبه و ایجاد مناسبات سازنده که در طول دهها سال بنا شده اند می‌توان جامعه بین المللی را به پیش برد و زمینه توسعه بیشتر جهانی را فراهم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.