سازمان دولتی صادرات نظامی و فنی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد مسکو هیچ دلیلی برای ادامه همکاری با آمریکا در زمینه تامین بالگردهای ترابری و نظامی برای ارتش افغانستان نمی‌بیند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان دولتی صادرات نظامی و فنی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد مسکو هیچ دلیلی برای ادامه همکاری با آمریکا در زمینه تامین بالگردهای ترابری و نظامی برای ارتش افغانستان نمی‌بیند.

ولادیسلاو کوزمیچف رئیس سازمان "وسوبورون اکسپورت" در جریان بازدید از نمایشگاه "هلی راشا اکسپو 2014" با تجدید نظر در اظهارات قبلی خود که گفته بود روسیه به این قرارداد عمل خواهد کرد گفت : ما هیچ چشم اندازی برای همکاری با آمریکا در آینده نمی‌بینیم.

کوزمیچف روز چهارشنبه گفته بود روسوبورون اکسپورت برغم تحریم‌هایی که غرب بر سر بحران اوکراین علیه روسیه وضع کرده است دلیلی برای لغو قراردادش با آمریکا نمی‌بیند.

وی برنامه عقب نشینی نیروهای خارجی تحت فرمان ناتو از افغانستان تا ماه دسامبر امسال را دلیل لغو قرارداد فروش بالگردهای ترابری و نظامی به افغانستان ذکر کرد. 

خبرگزاری ریانووستی روز چهارشنبه به نقل از کوزمیچف نوشت :تا ماه آوریل در مجموع 12 فروند بالگرد به افغانستان داده شده است و کار برای تولید 9 فروند بالگرد دیگر به پایان رسیده است.

قرارداد نخست برای فروش 21 فروند بالگرد ام آی-17 بی-5 میان روسوبورون اکسپورت و آمریکا در ماه مه 2011 امضا شد و به اجرا درآمد. 

این شرکت روسی سال گذشته قرارداد دیگری برای فروش 30 فروند بالگرد دیگر به افغانستان امضا کرد. ارزش این دو قرارداد حدود 1.3 میلیارد دلار برآورد شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار