سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه روز گذشته هیئت دولت تصویب شد

اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی

با تصویب هیئت دولت به منظور تنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی، مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به صورت تنخواه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت جلسه هیئت دولت روز گذشته(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه اعضای دولت مهمترین مباحث کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با تشکر از مقام معظم رهبری برای ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت، محورهای مورد تاکید در این سیاست‌ها از جمله تحکیم بنیان‌پایدار خانواده، ارتقای امید به زندگی، تامین سلامت و تغذیه سالم جمعیت ، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بازتوزیع فضایی و جغرافیایی جمعیت، حفظ و جذب جمعیت در روستاها و مناطق مرزی و توانمندسازی جمعیت را از سیاست‌های اساسی دولت برشمردو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سایر اعضای دولت را به تدوین برنامه واتخاذ تدابیر مناسب برای تحقق کلیه محورها مامور کرد.

اختصاص اعتبار به آسیب دیدگان ناشی از سیل در استان خراسان جنوبی به منظور جبران خسارات وارده از جمله مصوبات جلسه چهارشنبه هیئت دولت بودکه  بر اساس آن مبلغ نود و یک میلیارد و چهارصد هزار ریال تسهیلات بانکی و مبلغ 10 میلیارد و ششصد وپنجاه میلیون ریال برای بازسازی 355 واحد مسکونی روستایی خسارت دیده از سیل و مبلغ هفتاد و پنج میلیارد ریال به منظور بازسازی تاسیسات زیربنائی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از سیل اختصاص یافت.
 
همچنین به منظور تنظیم بازار داخلی محصولات کشاورزی، مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت تنخواه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

در راستای حکم قانونی رایگان بودن تحصیلات ایثارگران ، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشور، دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در موسسات آموزش عالی، آیین نامه اجرایی آن شامل تعیین دایره شمول ، دانشگاهها وموسسات مشمول ، چگونگی ثبت نام وپرداخت هزینه ها به تصویب هیات دولت رسید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.