سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

مبارزه با آفت مگس زیتون با جدیت پیگیری می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون پس از بررسی وضعیت باغ ها با همکاری کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
محمدرضا صفریˈ با اشاره به اینکه شناسایی، پایش و هشدار مهمترین عامل در مبارزه با آفت مگس زیتون است، افزود: در بحث مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات کشاورزی هر قدر تکالیف و پیش بینی ها دقیق، روشن و شیوه های مبارزه اصولی تر باشد عملیات اجرایی آسان تر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصول زیتون در برنامه راهبردی توسعه بخش کشاورزی، تامین میوه و روغن زیتون سالم و بهداشتی تصریح کرد: بی توجهی به کنترل آفت مگس میوه زیتون در باغات، باعث خسارات جبران ناپذیر و همچنین کاهش کمیت و کیفیت این محصول ارزشمند خواهد داشت.

صفری تاکید کرد: با تشکیل گروههایی در بخشهای عملیات، پشتیبانی و نظارت می توان آمادگی لازم را برای مبارزه با این آفت و ریشه کنی آن انجام داد.

وی اظهار امیدواری کرد با تدوین پروتکل و برنامه های مشخص، زمان، امکانات، ادوات و ابزار و نوع تفکر حاکم بر شیوه مبارزه بررسی می شود تا بتوان در راستای اقدامات سریع و به موقع در جهت مبارزه با آفت مگس در فصل رویش زیتون گام برداشت.

صفری بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر به کشاورزان در زمینه اجرای به موقع مبارزه با آفت مگس زیتون تاکید و بر لزوم مشارکت و اقدام به موقع باغداران برای مبارزه با مگس زیتون و روش های موثر مبارزه با این آفت تاکید کرد.

پنج هزار هکتار از اراضی بخش طارم سفلی در شمال غربی استان قزوین زیر کشت زیتون قرار دارد که به گفته مسوولین استانی، سال گذشته آفت زیتون به بسیاری از باغات از 20 تا 80 درصد خسارت وارد کرد./ب

برچسب ها: آفت مگس ، زیتون ، جدیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.