سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد

آیین‌نامه تشکیل کلاس‌های چند پایه تصویب شد

مهدی نویدادهم گفت: آیین‌نامه تشکیل کلاس‌های چند پایه پس از ۳ جلسه بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی نوید ادهم، با اشاره به جدیدترین مصوبه این شورا، اظهار کرد: هشتصد و نود و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش عصر دیروز با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت همکاری و هماهنگی دو وزارت آموزش و پرورش و علوم تأکید کرد تا با ایجاد همسویی و هماهنگی بیشتر محتوایی و اجرایی بین دو وزارتخانه، زمینه ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت در نظام آموزشی فراهم آید.

نوید ادهم با بیان اینکه این موضوع مورد تأیید شورا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی در شورای عالی آموزش و پرورش و با حضور معاونان دو وزارتخانه تشکیل و بر چگونگی برای همکاری و هم‌افزایی بررسی و اتخاذ تصمیم شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورا پس از 3 جلسه بحث و گفت‌وگو، آیین‌نامه تشکیل کلاس‌های چند پایه را به تصویب رساند، تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه وزارت آموزش و پرورش موظف است برای تشکیل و مدیریت کلاس‌های چند پایه جهت ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت با تأکید بر مناطق روستایی و عشایری تدابیرجدیدی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اینکه کلاس‌های چند پایه با حضور حداکثر 15 نفر و حداکثر 3 دوره از یک دوره تحصیلی تشکیل شود و در موارد استثناء رئیس آموزش و پرورش منطقه در چارچوب این آیین‌نامه اتخاذ تصمیم کند.

وی همچنین ادامه داد: در صورتی که کلاس چند پایه با بیش از 3 پایه و یا بیش از 15 نفر تشکیل شود به ازای هر پایه اضافی تا 6 ساعت به زمان آموزش اضافه شود و به معلمان حق‌التدریس پرداخت می‌شود.

نوید ادهم با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش برنامه و راهنمای معلم این کلاس‌ها را تدوین می‌کند، اظهار کرد: برای معلمان به غیر از آموزش‌های ضمن خدمت متداول، 40 ساعت آموزش تخصصی در نظر گرفته می‌شود؛ دانشگاه فرهنگیان هم در رشته‌های مربوطه درس مدیریت و برنامه‌ریزی چند پایه را تدبیر می‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آغاز و اجرای این آیین‌نامه از ابتدای سال تحصیلی جدید خواهد بود، گفت: برای ارتقای کیفیت این نوع کلاس‌ها، آمارها نشان می‌دهد بیش از 600 هزار نفر در بیش از 51 هزار کلاس درس چند پایه در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند و این مصوبه می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت بیشتر به آنها را فراهم کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تصویب ، ادهم ، تعلیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.