سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مولاوردی:

مرکز آمار ایران بسترساز توسعه و پیشرفت کشور است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بر همکاری گسترده تر میان مرکز زنان و امور خانواده ریاست جمهوری و مرکز آمار ایران تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز سه شنبه در نشست مشترک این معاونت با مشاورین امور زنان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور در سازمان آمار ایران حضور یافت.
 
وی در این جلسه ابراز امیدواری کرد که این نشست ها زمینه ساز ایجاد تعامل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دستگاه های اجرایی باشد.
 
معاون رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه مرکز آمار ایران در برنامه ریزی های کشور گفت: مرکز آمار ایران بسترساز توسعه و پیشرفت کشور است و در این مرکز می توانیم با برنامه ریزی مبتنی بر آمار دقیق، زمینه ای برای برطرف کردن چالش ها در دستگاه های اجرایی ایجاد کنیم.
 
مولاوردی اظهار امیدواری کرد که با ایجاد تعامل سازنده بین دستگاه های اجرایی با مرکز آمار بتوان خلاء ها و نواقص در زمینه آمار را برطرف کرده و به ارتقاء جایگاه ایران در گزارش های توسعه انسانی ، توسعه عمرانی و جنسیتی کمک کنیم .
 
وی افزود: بهره گیری از قانون بودجه در اجرای برنامه های حوزه زنان و خانواده، بررسی وضعیت موجود شوراهای عالی و عضویت معاونت امور زنان و خانواده در این شوراها برای شرکت در تصمیم گیری های مرتبط با زنان، تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار و زنان آسیب دیده از آسیب های اجتماعی و رسیدگی به مشکلات زنان و دختران در مناطق روستایی و محروم و بیمه زنان خانوار از جمله مسائلی است که معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور با بررسی های کارشناسی در این زمینه ها برنامه هایی را در دست اقدام دارد.
 
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین از همکاری مشاورین امور زنان دستگاه های اجرایی در ایام بزرگداشت مقام زن تشکر کرد و گفت: یکی از برنامه های بزرگداشت مقام زن دیدار زنان نخبه و فرهیخته با مقام معظم رهبری بود که محقق شد و سخنان ایشان در آن جلسه نقشه راهی برای تحقق اهداف مدنظر ما ترسیم نمود.
 
پیش از سخنان مولاوردی، عادل آذر رییس مرکز آمار ایران و تعدادی از کارشناسان این مرکز گزارشی در خصوص عملکرد مرکز آمار ایران و آماری از زنان شاغل و بیکار در کشور ارائه کردند.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.