سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن نساجی ایران در جمع خبرنگاران گفت:

کاهش فروش مواد اولیه پتروشیمی سبب اختلال در صنعت نساجی شده است

محمد مروج حسینی اظهار داشت: مشکلات صنعت نساجی ما عمدتا به مواد اولیه پتروشیمی‌ها بازمی‌گردد گرچه انتظار می‌رفت که تحریم این صنعت را با مشکل مواجه کند اما کمبود عرضه مواد اولیه پتروشیمی‌ها به این صنعت ضربه زده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیمردان شیبانی، نایب رئیس انجمن نساجی ایران اظهار داشت: در حدود 9 هزار واحد صنعت نساجی در کشور فعال هستند که 288 هزار پرسنل در حال حاضر مشغول به کارند که اگر این مسئله ما با پتروشیمی‌ها حل نشود و مواد اولیه به کارخانجات نرسد عملا به سقف ترکیبی واحدهای نساجی خواهیم رفت.
 
شیبانی در ادامه افزود: بیشتر مشکلات ما بر سر میزان و نحوه توزیع مواد اولیه پتروشیمی‌ها است که در حال حاضر این شرکت‌ها با یک یارانه قابل توجهی که وزارت صنعت به این گروه داده تا با قیمت ارزان‌تری این مواد اولیه را تهیه نماید با یک قیمت گزاف شرکت‌های نساجی این مواد را تهیه می‌نماید زیرا این مواد به کشورهایی چون ترکیه، شرق آسیا و آفریقا به صورت یارانه‌ای صادر می‌شود و وقتی ما می‌خواهیم این مواد اولیه را در داخل تهیه نماییم با قیمت‌های بسیار بالا خریداری می‌کنیم.
 
شیبانی گفت: ما با وزارت صنایع و از جمله بورس کالا و انجمن پتروشیمی بسیار مکاتبه داشته‌ایم در خصوص مواد اولیه چون گرانول پروپیلن و پلی‌استر که در حال حاضر هیچگونه پاسخی دریافت نکرده‌ایم در خصوص افزایش این مواد اولیه به واحدهای صنعت نساجی.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر راندمان واحدهای تولیدی صنعت نساجی به 15 هزار واحد رسیده است ولی تاکنون مسئولان مربوطه نسبت به درخواست‌های ما مبنی بر فروش مواد اولیه به شرکت‌های صنعت نساجی با قیمت ارزان‌تر ترتیب اثر ندادند و ما از وزارت‌خانه‌ها و انجمن‌های مربوطه درخواست استمداد و کمک می‌نماییم تا این مشکل خاتمه یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مواد ، اولیه ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.