سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"شاه کبرا" در مشهد صید شد+تصاویر

رییس ایستگاه شماره 25 آتش‌نشانی مشهد از پیدا شدن یک حلقه مار سمی یک متر و 50 سانتی در محدوده مسکونی این شهرخبر داد .

"روضه خوان" رییس ایستگاه شماره 25 آتش‌نشانی مشهد در گفتگو خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران،  با اعلام خبر تصریح کرد: امروز در پی تماس شهروندان با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی یک حلقه مار یک متر و 50 سانتی در بلوار هاشمیه مشهد رویئت شده که توسط گروه نجات ایستگاه 25صید گردید .

وی با بیان اینکه این مار در محدوده مسکونی بوده تصریح کرد: بنا به صحبت ساکنین یک مجتمع مسکونی در بولوار هاشمیه مشهد ، مار نسبتا بزرگی مشاهده گردیده که وارد پارکینگ شده  و به درون راه پله ها  رفته است و آتش‌نشان‌ها بعد از جست‌وجو در زیر راه پله های این آپارتمان  موفق به پیدا کردن مار شدند .

روضه خوان بیان داشت: طول این مار یک متر و 50 سانتی ‎ ‏متر بوده که از نوع مارهای کبرا  و سمی و بسیار خطرناک است .

رییس ایستگاه شماره 25 آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه طی روزهای گذشته تعدادی مار ، کوچک و متوسط در نقاط مختلف شهر مشهد صید شده است، عنوان کرد: ماری که امروز گرفته شد نسبتا جوان است، که البته در انواع دیگر مار‌ها بزرگ‏‌تر هم وجود دارد، البته این مار در نوع خودش  و سمی‌ترین و خطرناکترین نوعی بوده که توسط آتش ‎ نشانی صید شده است .

وی با بیان اینکه  مار‌ها ممکن است از راه‌های مختلفی مانند پنهان شدن در وسایل یا خودرو افرادی که برای تفریح به خارج از شهر می‌روند یا منازل واقع در بافت قدیمی شهر به خصوص حاشیه شهر و منازلی که اطراف ارتفاعات و کوه‌ها هستند، مشاهده شوند .

روضه خوان ابراز داشت: در صورت مشاهده مار، افراد حتما اقدام به تعقیب و شناسایی محل دقیق آن کنند تا آتش‌نشان‌ها پس از رسیدن به محل مار را صید کنند، همچنین از هرگونه اقدامی برای از بین بردن پرهیز کنند،  چرا که مار‌ها نقش مثبت و اساسی در زندگی ما دارند .

وی خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی که رفت و آمد کم است و برای مار‌ها امن تلقی می‌شود، مانند انبار‌ها، محله‌ ‎ ‌ ها با بافت فرسوده و حتی در سقف‌های کاذب و امکان پنهان شدن و تخم‌گذاری مار نیز وجود دارد .

رییس ایستگاه شماره 25 آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه مار‌ها گونه‌های مختلفی دارند که عمرهای متفاوتی می‌ ‎ ‏کنند و معمولا زیاد عمر دارند، بیان کرد: تا زمانی که این حیوانات احساس ترس نکنند به کسی حمله نمی‌کنند.









انتهای پیام/
برچسب ها: صبد ، مار کبرا ، خطرناک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
akbar
۱۷:۲۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۶
این مار کبری هندی هست ینی نمیشه از هند بیاری اینجا عزیز یه سری افراد دوره گرد هستن که نمایش میدن تو شهرا از اینا زیاد دارن نمیخواد تعجب کنی.
عرفان
۱۳:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
واقعا؟توی ایران همچینماری؟ جالب بود.
حمیدرضا میرکیانی
۱۰:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
لطفاٌ اطلاعاتی در مورد اینگونه مار که آیا بومی است یا خیر؟ و اینکه شاید با ساخت و سازهای جدید که باعث شیوع پشه مالاریا در محدوده هاشمیه شده است تخریب زیستگاه این حیوان و حیاط وحش نیز موجب اینگونه وقایع میشود.
نگار
۰۰:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
وای چه بد خونه ی ما هم هاشمیه ست.ووواااای..!
میثم
۲۲:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
وای خدا خیلی ترسناااااااااااااکه