سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار به موزه های سیستان و بلوچستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 12 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به تعمیر و تجهیز موزه ها و مجموعه های تاریخی سراسر استان اختصاص یافت.

ˈ به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، ملک محمد سنجرانیˈ افزود: 9 میلیارد و 150 میلیون ریال از این اعتبارات به ساماندهی و تعمیر مجموعه های تاریخی سراسر استان اختصاص یافته که مجموعه های کوه خواجه و دهانه غلامان سیستان، کاروانسرای ملک زاهدان و قلعه ناصری ایرانشهر در اولویت نخست قرار دارند.

وی تاکید کرد : دو میلیارد و 800 میلیون ریال از مجموع اعتبارات برای تعمیر، تجهیز و راه اندازی موزه های استان در نظر گرفته شده که مرمت موزه های سرباز و مشاهیر سیستان در اولویت است و پس از آن خرید تجهیزات برای بقیه موزه ها انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین از محل اعتبارات ملی دو میلیارد ریال برای خرید حریم های تاریخی، 600 میلیون ریال به توسعه مناطق و زیرساخت های گردشگری در شهر سوخته زابل، یک میلیارد و 300 میلیون ریال به کوه های مینیاتوری چابهار و 500 میلیون ریال برای کمپ گردشگری صاحب الزمان (عج) زاهدان اختصاص یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با اختصاص این اعتبارات که در پایان سال گذشته از محل اعتبارات ملی تامین شده تمامی کارگاههای این اداره در حال فعالیت هستند.

  انتهای پیام //س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.