موزه عروسک و اسباب بازی کاشان مرمت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت : ساختمان این موزه متعلق به جعفر علامه فیضی، روحانی و شاعر اواخر دوره قاجار و پهلوی است .

سمیه فرهادی با بیان این‌که وجود این بنا در مركز يك بافت قديمي و همچنين همجواری با ابنیه مذهبي و ابنیه تاریخی اين بنا را از لحاظ كاركرد محله اي داراي ارزش کرده است افزود: سال گذشته، خانه‌ی «جعفر علامه فیضی» روحانی و شاعر اواخر دوره‌ی قاجار توسط امیر سهرابی خریداری شد و پس از مرمت و آماده‌سازی بنای ساختمان به موزه تبدیل شد.
وی افزود : برای آجركاري ، و زیربندی پایه ها در زیرزمین، اجرای سقف و لنگه های سنتی در زیرزمین ، اجرای کف فرش سنتی و اجرای گچ و خاک روی بدنه های زیرزمین افزون بر 200 میلیون ریال هزینه شده است .

امیر سهرابی مدیر موزه اسباب بازی و عروسک نیز با بیان این‌که تا کنون ۱۱۰ عروسک و ۱۰۰ اسباب‌بازی برای نمایش در موزه‌ی اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی جمع‌آوری و آماده‌ی نمایش شده‌اند، افزود: این اشیا به مناطق مختلف ایران، از جنوب تا خراسان و آذربایجان، کردستان، مناطق مرکزی، گیلان،مازندران و سیستان و بلوچستان تعلق دارد و با توجه به این‌که هنوز این طرح پژوهشی‌ در کشور به پایان نرسیده، تعداد آثار قابل نمایش در این موزه افزایش خواهدداشت.

این خانه پیش از ثبت ، به خانه تاریخی سهرابی تغییر نام داد که در تاریخ 24تیرماه 94 به شماره 31284 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.



انتهای پیام/م

برچسب ها: مرمت ، موزه ، عروسک ، در کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.