سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ معاون وزیر بهداشت خبر داد:

حمایت از پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی در زمینه استفاده از طب سنتی

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب سنتی گفت: پنج درصد سهم اعتبارات سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، برای انجام طرح های تحقیقاتی هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمود خدادوست در سفر به استان چهارمحال و بختیاری افزود: این اعتبار با هدف حمایت از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از طب سنتی هزینه می شود.

وی، با بیان اینکه طب سنتی در فرهنگ مردم حضور دارد و از سوی مردم نیز با اقبال روبروست، اضافه کرد: رویکردی جهانی نسبت به استفاده از ظرفیت های طب سنتی وجود دارد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: با وجود پراکنش و اقلیم گیاهان دارویی، ایران از بهترین نقاط دنیا برای کشت و پرورش گیاهان دارویی است و امکان پرورش و صادرات فرآورده های آن نیز وجود دارد.

خدادوست تصریح کرد: در هر منطقه از کشور آداب و عادات تغذیه ای خاص وجود دارد که ریشه در فرهنگ کهن طب سنتی دارد که باید از این دانش برای حفظ تندرستی و سلامتی به صورت مکمل طب رایج استفاده شود.

به گفته این مسئول در وزارت بهداشت، گروه طب سنتی و توسعه در هفت دانشکده طب سنتی 16 دانشگاه علوم پزشکی فعال است و 300 دستیار طب سنتی و 40 فارغ التحصیل دکترای علم سنتی در نظام آموزش پزشکی کشور فعالیت می کنند.

سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، تیرماه سال 92 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

معاون وزیر بهداشت برای شرکت در پنجمین همایش « قرآن و سلامت » به شهرکرد سفر کرده است.

همایش یکروزه قرآن و سلامت، با حضور استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.