سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه:

در صورت پیروزی روابط با ایران را توسعه می‌دهم/ یادگیری از دیپلماسی جمهوری اسلامی را متوقف نمی‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت در صورتی که در انتخابات پیروز شوم روابط با ایران را گسترش و به آموختن از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "حسان النوری" در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: من به امید پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نامزدی خود را اعلام کردم. من با هیچ کسی خصومت ندارم. من مخالفان خارجی را به رسمیت نمی شناسم. من یک رقیب انتخاباتی در داخل سوریه هستم. 23 میلیون سوری به حل موضوع فلسطین و احقاق حقوق فلسطینیان اهمیت می دهند. زمانی که بحران در سوریه آغاز شد در ابتدای امر یک توطئه نبود بلکه مطالبات مشروع مردمی بود. از سال 2012 این مطالبات به توطئه بزرگی تحت حمایت مالی و معنوی برخی از کشورهای عربی و ترکیه تبدیل شد. این توطئه به تدریج به جنگ جهانی علیه سوریه تبدیل شد و باید تروریسم ریشه‌کن شود.

النوری افزود من معتقدم که کادر رهبری سیاسی کنونی در سوریه به شکل بسیار مطلوبی در حال حل و فصل و بحران کنونی است.درباره انتخابات نیز باید بگویم که چیزی به نام انتخابات کاملا دموکراتیک و شفاف و سالم وجود ندارد. من دست کمک و دوستی به سوی احزاب کوچک دراز و برنامه انتخاباتی خود را برای آن ها تشریح خواهم کرد. ما دیگر دوره همه پرسی را پشت سر گذاشته ایم و ما نیاز به فرهنگ انتخابات داریم. همه موسسه ها و نهادهای دولتی باید با همه نامزدها رفتار و برخورد یکسانی داشته باشند. نباید از یک نامزد علیه نامزد دیگری حمایت کنند. من در این دور از انتخابات رقیب بشار اسد هستم و دشمن وی نیستم. من امیدوارم در این دور از انتخابات پیروز شوم. من در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سوریه روابط با ایران را توسعه خواهم داد و به یادگیری از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهم داد. من با محور مقاومت هستم و از آن حمایت می کنم. من با کشورهای عضو گروه بریکس که از سوریه در جریان بحران کنونی حمایت و به این کشور کمک کردند هستم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.